تلاش مدافعان سلامت کمتر از رزمندگان دفاع مقدس نیست

سردار سرتیپ دوم «محسن کریمی» عصر چهارشنبه در آیین تجلیل از مدافعان سلامت و طلاب بسیجی در اراک افزود: مدافعان سلامت با وجود اینکه ویروس کرونا ناشناخته و خطرناک است اما از همان ابتدای شیوع آن پای کار خدمت رسانی بودند و خوشبختانه خوش درخشیدند و ماندگار شدند.

وی بیان کرد: حضور داوطلبان در جامعه پزشکی برای خدمت به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ انسان را به یاد رزمندگان خط شکن دفاع مقدس می‌اندازد که با حضورشان حماسه خلق کردند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: امروز مدافعان سلامت در بین مردم عزیز و سربلند هستند و جایگاه ویژه‌ای دارند و باید با تقوا در نیت و تقوا در عمل این جایگاه را حفظ کنند و قدر آن را بدانند.

سردار سرتیپ دوم کریمی اظهار داشت: مدافعان سلامت علاوه بر اینکه در خدمت رسانی جبهه سلامت پیشگام و پیشتاز بودن، د توانستند با این اقدامات نقش موثری در ایجاد امنیت در کشور برقرار کنند که بسیار این قابل تقدیر است.

وی اظهار داشت: در کنار مدافعان سلامت طلبه‌های بسیجی حماسه آفرین شدند چرا که انجام امورات شرعی فوت شدگان بیماری کرونا در ابتدای شیوع بیماری، نگرانی‌هایی ایجاد کرده بود و طلاب بسیجی این نگرانی‌ها را رفع کردند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی اضافه کرد: طلاب بسیجی با ورود حماسی خود هم نگرانی‌ها را برطرف کردند و هم تهدید را به فرصت تبدیل کردند چراکه بدون هیچ گونه چشم داشتی تمام امورات شرعی فوت‌شدگان را انجام دادند و تهدیدات را از بین بردند و آرامش را به خانواده های ایرانی هدیه کردند و اقدامات آنها بسیار قابل تقدیر است.

سردار کریمی تصریح کرد: امروز کشورهایی که ادعای تمدن پیشرفته و فناوری‌های نوین دارند در برابر این بیماری عاجز و ناتوان مانده‌اند و در بدترین شرایط ممکن به سر می‌برند ولی اوضاع در ایران در کنترل قرار دارد.

وی تاکید کرد: اعتماد به خداوند، گوش به فرمان ولایت فقیه بودن، نترسیدن از دشمنان، بی‌اعتمادی به بیگانگان در طول انقلاب اسلامی همواره کلید موفقیت‌های بزرگ بوده و اینها درس بزرگی برای شرایط امروز است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: جانباز سرافراز سردار ابوحمزه فرمانده سابق سپاه روح الله استان مرکزی از فرماندهان مجاهد، ولایی، توانمند و مخلص سپاه پاسداران بود که از دفاع مقدس تا آخرین لحظات حیات با برکت خود همواره به دنبال خدمت به نظام اسلامی و مردم بود.

سردار کریمی بیان کرد: دقت در عمل، پایبندی بر روی ارزش‌های اسلامی و ساده زیست بودن سردار ابوحمزه او را به یک شخصیت برتر تبدیل کرده بود و او کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشت و جانبازی و آسیب دیدن جدی ستون فقرات در دفاع مقدس هیچ گاه باعث متوقف شدنش نشد و همواره به دنبال جهاد و خدمت رسانی بود و از هیچ فرصتی برای خدمت رسانی دریغ نکرد.

وی گفت: دی ماه سال جاری مناسبت‌های بزرگ و ارزشمندی در پیش رو دارد که مهمترین آن فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت زهرا (س) و سالگرد شهادت شهید سلیمانی است که تقارن این ۲ مناسبت معانی خاصی دارد و نیاز است که از این ایام به خوبی بهره‌گیری شود.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: یکی دیگر از مناسبت‌های مهم در دی ماه، سالروز عملیات کربلای چهار و پنج است که این ۲ عملیات درس‌های بزرگی دارد و نیاز است به خوبی تبیین و بررسی شوند.

سردار کریمی تصریح کرد: اهمیت عملیات کربلای پنج به اندازه‌ای است که رهبر معظم انقلاب آن را شب قدر انقلاب می‌دانند و می فرمایند هر فردی این عملیات را درک نکند از اردوگاه انقلاب اسلامی جا مانده است.

وی گفت: عملیات کربلای چهار و پنج امتحان بزرگی برای رزمندگان اسلام بود که با هدایت‌های امام (ره)، رزمندگان اسلام با موفقیت از آن بیرون آمدند و موجب عزت و سربلندی ملت ایران شدندو

وی ادامه داد: استان مرکزی شهدای شاخصی را در عملیات‌ها تقدیم جبهه اسلام کرده و عملکرد درخشانی دارد و برخی از جانبازان عملیات کربلای چهار به شهدای کربلای پنج تبدیل شدند و این نشان دهنده ثابت قدمی رزمندگان در مسیر ارزش‌های الهی بود.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: با وجود اینکه در شرایط دفاع مقدس برخی‌ها در داخل معتقد بودند انقلاب اسلامی به بن بست رسیده اما امام(ره) و رزمندگان اسلام با تاسی از فرهنگ عاشورا بن بست ها را شکستند و حماسه ساز شدند که نمونه آن در عملیات کربلای پنج است که رزمندگان بزرگترین افتخارآفرینی را کردند و این موجب ماندگاری آنها شد.

سردار کریمی بیان کرد: بیش از ۷۰ یگان دشمن در عملیات کربلای پنج منهدم شد و رزمندگان بار دیگر نشان دادند با توکل و امید به قدرت خداوند می‌توانند بر هر دشمنی پیروز شوند و امروز نیاز است درس‌های بزرگ عملیات‌های کربلای چهار و پنج برای جوانان و نوجوان تبیین شود.

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه روح الله استان مرکزی نیز در این آیین گفت: امروز به برکت اجرای طرح شهید سلیمانی در کشور و در استان مرکزی بیماری، کووید۱۹ تحت کنتر ل قرارد داد و کشور به وضعیت مطلوبی رسیده و امید است این روند تا ریشه کن کردن بیماری ادامه دار باشد.

سرهنگ پاسدار «محمدتقی امینی» افزود: مهمترین برنامه ای که امروز سپاه و بسیج استان مرکزی برای مقابله جدی و همه جانبه با بیماری کرونا دارد اجرای دقیق طرح جهادی و سلامت شهید سلیمانی است که تاکنون دستاوردهای موثری در حوزه‌های مختلف داشته است.

وی بیان کرد: یکی از اهداف مهم طرح جهادی سلامت شهید سلیمانی آموزش سلامت همگانی مردم است که این حرکت با روندی شتابنده روز به روز در حال انجام است و تاکنون بیش از ۱۸ هزار نفر از خانواده‌های استان مرکزی در قالب طرح شهید سلیمانی آموزش سلامت دیده‌اند که این آموزش ها علاوه بر شرایط کرونا برای سایر مقاطع زندگی آنان نیز مفید و موثر است.

طرح شهید قاسم سلیمانی در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری، دستورات فرماندهی‌کل سپاه و پیرو تفاهم‌نامه سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت به‌منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در کشور اجرایی شده است.

استان مرکزی دارای ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید