کد خبر: 331801
۰
۰
نسخه چاپی

زمین‌های شهرک صنعتی شکوهیه به تولیدکنندگان واگذار نمی‌شود

به گزارش قم پرس حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور ظهر پنجشنبه در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان قم با اشاره به وجود بیش از ۴۷۰ پروژه نیمه‌تمام در استان گفت: باید یک بررسی اجمالی در استان صورت گیرد تا دلیل وجود پروژه‌هایی با پیشرفت پایین در قم مشخص شود.

وی افزود: وجود چنین پروژه‌های ناتمام و معطل‌مانده‌ای در استان که بعد از چندین سال مستهلک و ادامه کار اجرایی آن‌ها زمان‌بر و هزینه‌های اجرایی را افزایش می‌دهد، جز آسیب و خسارت برای استان چیزی دیگری به همراه ندارد و دستگاه‌های اجرایی با توجه به وضعیت موجود دولت و محدودیت منابع دولتی امسال هیچ پروژه‌ای را شروع نکنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت پیگیری پروژه‌های نیمه‌تمام استان و بررسی دلایل اصلی راکد ماندن این پروژه‌ها بیان کرد: پیگیری این موضوع باید اولویت استان و دستگاه‌های استان شود و تا سال ۱۴۰۰ اولویت ما پروژه‌های نیمه‌تمام است و با وضع بودجه و کسری اعتبارات موجود نمی‌توان هیچ پروژه جدیدی را متقبل شد.

وی با اشاره به نحوه واگذاری زمین به متقاضیان از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی در استان افزود: زیرساخت‌های شهرک‌های مجاور روستاها توسعه یافته‌اند و شرکت شهرک‌های صنعتی در استان باید در زمینه واگذاری زمین به متقاضیان بازنگری‌هایی انجام دهد و شرایط خاصی را اعمال کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اهمیت استفاده از توان نمایندگان مجلس و افزایش سرعت عمل در فراهم کردن زیرساخت‌ها گفت: گاهی اوقات دیده می‌شود که یک متقاضی با هدف تولید و ارتقای صنعت تقاضای زمین در شهرک شکوهیه را دارد، اما هرچه تلاش می‌کند به زمین موردنظر خود نمی‌رسد و در مقابل افرادی هم هستند که هدف تولید ندارند، اما به‌راحتی به زمین‌های مدنظر خود در این شهرک می‌رسند و باید در این زمینه بازنگری‌هایی صورت گیرد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید