کد خبر: 332301
۰
۰
نسخه چاپی

قطع ارتباط با آمریکا مسیرهای پیشرفت را برای ملت ایران می‌گشاید

آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که پس از چند ماه تعطیلی برای نخستین بار بصورت حضوری برگزار شد، پیام آیه شریفه ۲۸ سوره توبه را چنین دانست که آمریکا و صهیونیست بین المللی ناپاک سیاسی هستند و هر راهی که به آنها ختم شود نتیجه ای جز بن بست و عقب ماندگی ندارد.

نمازجمعه قم امروز قم پس از ۲۴ هفته تعطیلی بدلیل شیوع کرونا با حضور جمع زیادی از مردم در مصلای قدس این شهر برگزار شد.

به گفته وی، اینکه نباید به آمریکا و صهیونیست دل بست و برای گشایش اقتصادی با آنها وارد مذاکره شد یک حکم قرآنی است.

وی تصریح کرد: بر اساس تعالیم دینی ما رهبر معظم انقلاب امروز جانشین پیامبر گرامی اسلام، ائمه معصومین(ع) و امام زمان(عج) است.

سعیدی در ادامه تفسیر این آیه شریفه گفت: بر اساس این آیه، مشرکان ناپاک و دارای آلودگی های فرهنگی، سیاسی و عقیدتی هستند.

وی افزود: قطع ارتباط با آمریکا و استفاده نکردن از امکانات اقتصادی آنها موجب فقر و فلاکت نمی شود بلکه مسیرهای پیشرفت را بیش از گذشته برای ملت ایران می گشاید.

به گفته خطیب جمعه قم، تنها راه پیشرفت و رشد ایران در درجه اول توکل به خدا و بعد از آن رشد اقتصادی، قطع وابستگی به خارج، بهبود ظرفیت تولید داخل و اموری از این دست است.

نماینده ولی فقیه در استان قم اظهار داشت: انتظار بازگشت آمریکا به برجام انتظاری غیرعاقلانه و خسارت بزرگ دیگری در مسیر پیشرفت و خودکفایی کشور است.

وی، تصمیم مجلس در لغو تعهدات برجام را تصمیمی منطقی دانست و گفت: پیش شرط ایران در بازگشت آمریکا به برجام لغو کامل تحریم هاست و اگر آمریکا به برجام بازگردد ولی تحریم ها لغو نشود ایران ضرر می کند.

نماینده ولی فقیه در استان قم گفت: هیچ مسوولی نمی تواند پشت پرده و مخفیانه و بدون اطلاع رهبری با تیم جدید بایدن وارد مذاکره شود.

سعیدی به گوشه ای از سخنان رهبری در سخنرانی ۱۹ دی امسال خاطرنشان کرد: نگهداری از محتوای حادثه ۱۹ دی و جلوگیری از تحریف آن وظیفه همگان است.

نماینده ولی فقیه در استان قم گفت: این قیام اولین ضربه جدی به پیکره آمریکا بود و ما نباید از بعد ضدآمریکایی این قیام غافل شویم.

وی اضافه کرد: آمریکا برای جلوگیری از شکل گیری تمدن نوین اسلامی همیشه در طول ۴۰ سال گذشته در پی بی ثباتی منطقه بوده است.

امام جمعه موقت قم، بیان داشت: ایران به دنبال جنگ با کسی نیست اما در صورت دست اندازی دشمنان ضربه قاطعانه و فراموش نشدنی به آنها وارد خواهد کرد.

سعیدی اضافه کرد: مساله تحریم ها، حضور ثبات آفرین ایران در منطقه، قدرت دفاعی و موشکی سه چالش مهم ایران با آمریکا است.

وی دربخش دیگری از سخنانش ابراز امیدواری کرد به زودی با بهبود وضعیت کرونایی قم شاهد زیارت حرم مطهر و برپایی مراسم عزاداری باشیم./

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید