شعاع نور وجود حضرت فاطمه (س) جهان را روشن کرد

به گزارش قم پرس ، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی روز یکشنبه در مسجد جامع ابرکوه با تسلیت سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام (ص) اظهارکرد: آن حضرت به عنوان یگانه بانوی اسلام نماد پاکی ، عفت ، الگو و گوهری ناب نه تنها برای زنان ایرانی بلکه برای بانوان مسلمان جهان است.

امام جمعه شهر ابرکوه بیان کرد: آن حضرت به ‌عنوان بزرگ بانوی جهان اسلام در دامن پرمهر و محبت پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد(ص) پرورش ‌یافت و نور چشم و پاره تن رسول خدا (ص) و به جهت برجستگی های شخصیتی ملقب به ام ابیها شد.

فاطمه (س) برای بشریت درس سعادت آموخت

رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه یادآور شد : فاطمه (س) برای بشریت درس سعادت آموخت که در این خصوص مسلمانان باید از سجایای اخلاقی و عملی و عبادی آن حضرت درس بگیرند.

حسینی ، با تاکید بر اینکه ولایتمداری بزرگترین درس و آموزه های زندگانی حضرت فاطمه ( س) است، اظهار کرد: آن حضرت در دفاع از امامت بزرگترین اسوه و چشمه همیشه جوشان تاریخ اسلام بود .

وی بیان کرد: همگان از ویژگی‌های اخلاقی و خصوصیات بارز آن بانوی اسلام باید درس بگیرند و آن را در عرصه‌های مختلف زندگی و آموزه‌های دینی خود به کار ببندند.

بانوان سیره عملی عفاف و حجاب فاطمه (س) را الگو قرار دهند

امام‌جمعه ابرکوه تصریح کرد: جامعه، به‌ویژه بانوان باید بیش ‌از پیش سیره عملی آن یگانه بانوی اسلام را به‌ویژه در بحث عفاف و حجاب در زندگی خود الگو قرار دهند.

حسینی در ادامه با اشاره به اینکه آن حضرت اسوه حسنه و الگوی نمونه انسان‌هایی است که برای حق و حقیقت زندگی کرد ، ادامه داد: سیره عملی حضرت فاطمه (س) باید سرلوحه زندگی مردم مسلمان خصوصا شیعیان باشد، اگر خدای‌ ناکرده ذره‌ای از آن فاصله گرفته شود، دچار خسران می‌شویم.

به گزارش خبرنگار ما ، همزمان با سالروز شهادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) شهرستان ابرکوه غرق در ماتم و عزا شد و به همین مناسبت آحاد مختلف مردم با سیاه پوش کردن معابر و برپایی مجالس عزاداری با رعایت پروتکل های بهداشی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در سوگ دخت رسول مکرم اسلام (ص) به سوگ نشستند.

حضرت فاطمه (س)، در سال پنجم پس از بعثت، روز ۲۰ جمادی الثانی در مکه مکرمه و در خانه حضرت محمد(ص) و حضرت خدیجه(س) به دنیا آمد، نام مبارک آن حضرت، فاطمه است و برای ایشان القاب و صفات متعددی همچون زهرا، صدیقه، طاهره، مبارکه، بتول، راضیه و مرضیه نیز ذکر شده و ام الحسین، ام الحسن، ام الائمه و ام ابیها از جمله کنیه های این بانوی بزرگ اسلام است.

در باره زمان شهادت حضرت زهرا (س) ۲ تاریخ ۷۵ روز و دیگری ۹۵روز پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) مشهور است .با توجه به رحلت پیامبر اسلام (ص) در بیست و هشتم صفر، بنا به روایت ۷۵ روز، در تاریخ سیزدهم تا پانزدهم جمادی الاول، شهادت حضرت زهرا (س) است و این ایام را فاطمیة اول می خوانند، اما بنا به روایت ۹۵ روز، شهادت حضرت(س) در سوم تا پنجم جمادی الثانی است و این ایام را فاطمیه دوم می خوانند.

ابرکوه ۷۳ هیات مذهبی دارد و مرکز این شهرستان ۵۵ هزار نفری در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید