کد خبر: 332485
۰
۰
نسخه چاپی

کالاهای مورد نیاز تامین و کاملاً روی قیمت ها نظارت شود

به گزارش قم پرس عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور عصر امروز (دوشنبه) در حاشیه جلسه ستاد اطلاع رسانی اقتصادی که در محل وزارت کشور برگزار شد در جمع خبرنگاران در رابطه با جزئیات جلسه امروز، اظهار داشت: امروز در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی موضوعات مختلفی در دستور کار بود. یک بحث مربوط به بودجه است. ما در هفته قبل هم موضوع بودجه را در دستورکار گذاشتیم. اینکه بودجه در مراحل تصویبش در مجلس و کمیسیون تلفیق چگونه بازتاب رسانه‌ای داشته باشد اهمیت دارد.

وی عنوان کرد: بودجه در بخش‌های متخلف و موضوعات مختلف در کمیسیون‌های تخصصی مطرح می‌شود، به معنای قانون نیست. باید به کمیسیون تلفیق، سپس صحن مجلس و بعد شورای نگهبان برود و نهایتاً تبدیل به قانون شود اما طرح برخی از مسائل در حد کمیسیون بازتاب هابی دارد که واقعی نیست که همه این موارد را توضیح دادیم و همه دوستان در جهت انعکاس واقع بینانه و کارشناسانه در مورد این مسائل صحبت کنند و کمک کنند علائم غلط به حوزه اقتصادی جامعه داده نشود.

وزیر کشور تصریح کرد: موضوع بعدی، از حالا در مورد عید نوروز و مسائل مربوط به آن را داشتیم از جمله کالاها، قیمت کالاها، نمایشگاه و فروش‌های نوروزی. ما از یک طرف با نوروز مواجه هستیم و از طرف دیگر با کرونا و حتماً باید تدابیری اندیشیده شود که خود نوروز به عنوان جشن موجب شیوع کرونا نشود.

رحمانی فضلی افزود: امروز به دوستان وزارت صمت و بقیه دستگاه‌های مربوط از جمله جهاد کشاورزی توصیه شد تمام کالاهای مورد نیاز تأمین شود و کاملاً روی قیمت‌ها نظارت شود و در حوزه فروش‌های نوروزی هم برنامه ریزی می‌شود که حداقل یک ماه زودتر از سال قبل فروش نوروزی داشته باشیم تا تراکم در آخر سال به وجود نیاید.

وی در رابطه با بحث برگشت قیمت‌ها در فضای مجازی گفت: در دو سال گذشته، یکی از دلایل افزایش کاذب قیمت‌ها در بررسی کارشناسی وجود سایت‌ها و کانال‌های قیمت گذاری بود که به صورت کاملاً غیرواقعی قیمت سازی می‌کردند که قوه قضائیه برخورد بسیار مناسبی کرد و اینها جمع شد. اخیراً گزارش هایی آمد که مجدداً در سایت‌ها و کانال‌ها بحث قیمت گذاری مطرح است که تصمیم گیری شد قوه قضائیه مجدد با سایت‌ها و کانال‌های غیر مجاز حتماً برخورد کند تا بتوانیم ثبات در اطلاع رسانی درست داشته باشیم.

وزیر کشور با اشاره به طرح موضوع ماینرها و مصرف برق در جلسه امروز خاطرنشان کرد: این یکی از موضوعاتی است که به هر حال آثار مختلفی را با نوع طرح موضوع بخاطر قطعی برق در روز سه شنبه، آلودگی هوا، کمبود گاز در افکار عمومی و رسانه‌ها مطرح کرد که تصمیم گیری شد به کمک استانداران و فرمانداران و وزارت نیرو و وزارت مخابرات و قوه قضائیه به صورت جدی با این مسأله مواجه شویم.

رحمانی فضلی اضافه کرد: ما در دولت مصوبه در مورد نحوه فعالیت بیت کوین‌ها و ماینرها داریم اما الان گزارشاتی می‌رسد که بعضی‌ها غیر مجاز از آن استفاده می‌کنند که مصوب شد یک کارگروه موضوع را به دقت پیگیری کند و برخوردهای لازم انجام شود.

وی تاکید کرد: بحث دیگری که در جلسه مطرح شد موضوع بورس و اتفاقاتی که برای بورس افتاده بود. البته بحث کارشناسی بورس از نظر اقتصاد مالی جای دیگری انجام می‌شود اما در این جلسه بحث اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و دادن اطلاعات درست به مردم و خصوصاً کسانی که در بورس سهم دارند توضیحاتی داده شد و قرار شد کارگروهی سیاست گذاری مناسب اطلاع رسانی را داشته باشد.

وزیر کشور بیان کرد: در رابطه با بحث تأمین ارز برای کالاها نیز مطالبی مطرح شد. گزارشی داده شد که همه دستگاه‌های مربوط مانند وزارت صمت و جهاد کشاورزی تاکید کردند که بانک مرکزی در تأمین ارز کالاهای اساسی و کالاهای ضروری مردم خوب عمل کرده که ان شاءالله تا پایان سال ادامه پیدا کند و با مشکل روبرو نشویم.

رحمانی فضلی ادامه داد: یادآوری می‌کنم ما در شرایط خاصی در کشور به دلیل تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی قرار داریم و نوسانات مختلفی در ارز، بقیه کالاها و محدودیت‌های واردات و صادرات و گران و پرهزینه شدن کالاهایی که وارد می‌کنیم باعث شده است که در شرایط اقتصادی نامناسبی قرار بگیریم. امیدواریم در فضای پیش رو این فضا مطلوب‌تر و مناسب باشد.

وی در پایان گفت: ما باید از طریق رسانه‌ها تلاش کنیم که خدای ناکرده با طرح بعضی از مسائلی که قطعیت ندارند موجب رنجش بیش از این برای مردم نشویم. مردم روزانه تصمیم گیری می‌کنند که هر چه مسائل واقع بینانه تر و کارشناسانه‌تر باشد قطعاً مؤثر تر خواهد بود.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید