کد خبر: 332549
۰
۰
نسخه چاپی

لزوم احیا موقوفات و ایجاد منابع پایدار حوزه های علمیه

به گزارش قم پرس، آیت الله اعرافی ظهر سه شنبه در دیدار با مدیر حوزه علمیه سمنان بر اهمیت تأسیس بانک ایده‌ها در حوزه‌های علمیه تاکید کرد و افزود: تربیت نیروی انسانی و فکری لازم برای اداره فرهنگ جامعه اسلامی و برخورداری از جایگاه اثر گذار در برنامه‌های فرهنگی از رسالت‌های مهم حوزه‌های علمیه به شمار می‌رود.

آیت الله اعرافی ضمن تأکید بر ارتقا کمی و کیفی پذیرش و بهره‌گیری از شیوه‌های مناسب و گزینش افراد مستعد در این زمینه، اظهار داشت: باز تشکیل کرسی‌های درس خارج زمانی ارزش می‌یابد که سطح پایین نبوده، در این میان باید از کیفیت ارائه بحث و تقریرات صیانت نمود.

مدیر حوزه‌های علمیه تقویت گروه‌های علمی و افزایش پوشش رشته‌های تخصصی را از الزامات برنامه ۵ ساله حوزه‌های استانی برشمرد و اذعان داشت: ارتقای طرح تکریم اساتید از برنامه‌های پیش روی حوزه‌های علمیه برای سال‌های آتی به شمار می‌رود.

وی توجه به شاخص‌های پژوهشی در ارتقای سطح اساتید را جدی دانست و ابراز داشت: تربیت استاد پژوهشی و قدم نهادن اساتید در فعالیت‌های پژوهشی و بهره‌بردای علمی از ظرفیت بایسته این عزیزان از نکات کلیدی طرح تکریم اساتید به شمار می‌رود؛ این مهم نیازمند توجه به زیر سازی‌ها است.

آیت الله اعرافی ارائه طرح‌های جامع اقتصادی با لحاظ جنبه‌های سیاسی و اجتماعی برای خودکفایی حوزه‌های علمیه را مهم ارزیابی نموده، آبروی حوزه را بالاتر از هر امر مهمی دانست و تصریح کرد: نیاز است تا طرح جامع منابع پایدار حوزه استان، ناظر به احیای موقوفات و احداث سرمایه‌های جدید تدوین گردد.

وی در بخش پایانی سخنان خود ضمن سفارش تقویت انجمن‌های علمی و راه‌اندازی نظریات علمی فاخر و تأسیس پژوهش‌سرا در حوزه‌های استانی بر توجه حوزه‌های استانی به محورهای چهل‌گانه همکاری حوزه و آموزش و پرورش و لزوم راه‌اندازی مرکز راهبردی و مهارتی حوزه سمنان تأکید نمود.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید