کد خبر: 332564
۰
۰
نسخه چاپی

مردم مدیریت ستادهای بازسازی عتبات عالیات را بر عهده داشته باشند

به گزارش خبرنگار مهر در سنندج، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی ظهر امروز در جلسه استانی مدیران ستاد بازسازی عتبات عالیات کردستان در سنندج اظهار کرد: کار در ستاد عتبات عالیات باید به صورت مردمی مدیریت شود.

وی افزود: هیچ کسی منکر ارزش و جایگاه کمک‌های دولتی به ستاد بازسازی عتبات عالیات نیست، ولی شایسته است که دستگاه اهل بیت علیهم السلام را خود مردم پیش ببرند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار داشت: اگر مدیران هم می‌خواهند در این امر خداپسندانه و اسلامی شرکت کنند بهتر است که از ظرفیت‌های نیروهای خود استفاده نمایند و در بحث کمک‌ها از کادر و پرسنل خود استفاده کنند.

حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی در بخش دیگری از سخنان خود به حدیثی از امام حسین (ع) درباره شجاعت اشاره کرد و افزود: در کلام این معصوم؛ انجام کارهای سخت و بزرگ، شکیبایی در برابر مشکلات، دفاع از برادران ایمانی به عنوان معیارهای شجاعت بیان شده است.

وی خاطرنشان کرد: این صفات و ویژگی‌ها در مقوله شجاعت در رفتار و کردار بزرگان انقلاب همانند، امام راحل، مقام معظم رهبری و شهید حاج قاسم سلیمانی متبلور بود.

کمک یک میلیارد تومانی خیرین کردستانی به ستاد بازسازی عتبات عالیات

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کردستان نیز در این جلسه از فعالیت این ستاد در همه شهرهای استان خبر داد و گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات از هشت سال پیش کار خود را آغاز کرده است و خوشبختانه در همه شهرستان‌های استان هم اکنون فعال است.

حجت الاسلام سیدمحمد سادات اظهار داشت: ستاد بازسازی عتبات عالیات به تعبیر مقام رهبری نشانه‌ای از محبت مردم ولایتمدار ایران اسلامی نسبت به ساحت پاکان و برگزیدگان الهی است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کردستان خاطر نشان کرد: نزدیک به دو دهه است که از تشکیل این استاد می‌گذرد و این ستاد به تدبیر شهید سردار سلیمانی و توصیه رهبری شکل گرفت و اکنون به یک سازمان مردم نهاد بسیار گسترده تبدیل شده است.

حجت الاسلام سادات در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: کشور عراق که به عمق استراتژیک انقلاب اسلامی تبدیل شده، نتیجه درایت و هوشمندی شهید سردار حاج قاسم سلیمانی است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کردستان ادامه داد: در این مدت بیش از یک میلیارد تومان نذورات برای بازسازی عتبات عالیات در استان جمع آوری شده است.

وی با اشاره به اینکه صدها نفر نیروی متخصص از استان کردستان در این سال‌ها به کربلا اعزام شده‌اند، اظهار داشت: در راهپیمایی اربعین که بزرگترین همایش اسلامی و انسانی در دنیاست، ثمره تلاش‌های شهید سردار سلیمانی را به عینه دیدیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کردستان گفت: در بحث موکب هم شاهد حضور موکب «فداییان ولایت» سنندج، موکب «باب الحوائج» شهر سریش آباد، موکب شهر بیجار، موکب شهر دلبران در کربلا بودیم و نزدیک به ۲۰ موکب هم در داخل استان در خدمت زائران غرب کشور بودند.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه خدمات دهی موکب‌های کردستان تنها به مراسم‌های مذهبی و اربعین حسینی خلاصه نمی‌شود، افزود: در سیل «شادگان» موکب استان کردستان بسیار خوب درخشید و خدمات بسیاری به سیل زدگان این شهر ارائه کرد.

در پایان این مراسم نیز از مسئولان موکب‌های استان کردستان تقدیر به عمل آمد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید