کد خبر: 332613
۰
۰
نسخه چاپی

تحقق یک نهضت فرهنگی در شهرستان رامشیر لازم است

به گزارش قم پرس، حجت الاسلام محمدمهدی نبی زاده پیش از ظهر چهارشنبه و در دومین سفر خود به شهرستان رامشیر، با حضور در شورای فرهنگ عمومی این شهرستان، ضمن دیدار با امام جمعه، فرماندار و مسئولان شهری، به بیان اهمیت پاسداشت دهه فجر اشاره کرد و گفت: ایام دهه فجر، به معنای ارج نهادن و پاسداشت انقلاب اسلامی است.

وی افزود: امروز انقلاب اسلامی به دور از همه شعارها به پناه گاهی برای آزادی‌خواهان جهان تبدیل شده است و چشم دنیا به حرکت‌های مردمی است که در ایران به وقوع می‌پیوندد.

حجت الاسلام نبی زاده به رویکرد جدید سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: در رویکرد جدید سازمان تبلیغات اسلامی، علاوه بر وظایف ذاتی سازمان، باید متناسب با زیست بوم و چرخه حیات هر منطقه، بتوانیم در جابه‌جایی مرزهای فرهنگی آن منطقه نقش بسزایی را ایفا کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، با بیان اینکه ما وجهه همت خود را در توجه به شهرستان‌ها قرار داده‌ایم، تأکید کرد: ضرورت دارد که در شهرستان رامشیر شاهد یک نهضت بزرگ فرهنگی باشیم.

وی با تأکید بر اینکه راه‌اندازی نهضت فرهنگی در مسائل و موضوعات مختلف ضروری است، تصریح کرد: یکی از اقداماتی که در این شهرستان باید مورد پیگیری و اقدام قرار گیرد، تأسیس مدارس معارف اسلامی صدرا است که با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در رامشیر وجود دارد با تأسیس این مدرسه، قطعاً شاهد یک نهضت دانش آموزی بسیار خوبی خواهیم بود.

حجت الاسلام نبی زاده در خصوص راه‌اندازی نهضت قرآنی اظهار کرد: بسیاری از فرهنگ‌سازی‌ها و اتفاقات مثبت و مؤثر را با آموزه‌های قرآنی می‌توان به شکل بهتری رقم زد.

وی در خصوص نهضت هم افزایی فرهنگی گفت: لازم است دستگاه‌های مختلف فرهنگی، در کنار هم برای رقم زدن اتفاقات مهم تصمیم‌گیری کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان به اهمیت نهضت فرهنگی مسجد اشاره کرد و افزود: پیامبر (ص) تمام اتفاقات مهم را در مسجد رقم زد؛ لذا مساجد باید به کارکرد خود در صدر اسلام برگشته و مرکزی برای حل امورات مختلف مسلمین باشند.

حجت الاسلام نبی زاده بر نهضت توجه و حمایت از فعالیت‌های بانوان تأکید کرد و گفت: اگر فعالیت‌های فرهنگی بانوان محور را تقویت کنیم، می‌توانیم جامعه سالم‌تری داشته باشیم.

وی در پایان یادآور شد: امیدواریم به زودی شاهد توسعه آموزش عالی و تکمیلی در رامشیر باشیم چرا که توسعه فرهنگی در کنار توسعه آموزشی رقم خواهد خورد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید