کد خبر: 332686
۰
۰
نسخه چاپی

۳۵ دستگاه استخراج ارز دیجیتال از یک مرغداری در قم کشف شد

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل تعزیرات حکومتی قم، مهدی ریاضی در این زمینه افزود: پیرو گزارش‌های مردمی مبنی بر استفاده غیرمجاز دستگاه‌های استخراج رمز ارز (ماینر) در یک مرغداری، ماموران و عوامل ناجا با هماهنگی این اداره کل از مرغداری مذکور بازرسی و تعداد ۳۵ دستگاه ماینر به ارزش تقریبی سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کشف و توقیف کردند.

وی با بیان این‌که مرغداری مورد نظر پلمب و ماینرهای کشف شده تحویل اداره جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان شد، اضافه کرد: متهم مربوطه با صدور قرار قانونی بازداشت و پرونده اتهامی برای سیر مراحل رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان قم ارسال گردیده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: بر اساس قانون، کلیه دستگاه‌های استخراج رمز ارز توسط مرجع کاشف، تحویل اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان شد.

محکومیت یک میلیارد ریالی برای قاچاقچی مغز بادام خارجی در قم

ریاضی همچنین گفت: ماموران کاشف در حین کنترل خودروهای عبوری در موقعیت بلوار شهید خداکرم قم به یک دستگاه خودروی سواری پژو، مظنون شدند و پس از توقیف، در بازرسی از خودروی مذکور، مقدار ۳۴۵ کیلوگرم مغز بادام خارجی به ارزش ۴۰۴ میلیون و ۶۶۵ هزار و ۱۱۳ ریال به ظن قاچاق کشف کردند.

وی با بیان این‌که مراتب طی گزارشی برای سیر مراحل رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان قم ارسال شد، افزود: با تشکیل پرونده، شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی قم، ضمن احضار متهم، استماع اظهارات و اخذ آخرین دفاعیات متهم، به دلیل عجز متهم از ارائه مدارک مثبته، پس از رسیدگی، اتهام قاچاق را محرز و مسلم دانست.

وی اضافه کرد: متهم علاوه بر ضبط کالای کشف شده قاچاق به نفع دولت و همچنین با احتساب جزای نقدی بدل از ضبط خودرو، جمعا به پرداخت مبلغ یک ملیارد و ۱۰۵ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید