کد خبر: 332730
۰
۰
نسخه چاپی

نرخ بیکاری قم در ۹ ماهه امسال به هشت درصد کاهش یافته است

به گزارش قم پرس بهرام سرمست شامگاه پنجشنبه در نشست وزیر صنعت، معدن و تجارت با تولیدکنندگان و فعالان بخش خصوصی قم که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، با اشاره به اجرای برنامه مدون درباره جهش تولید و اقتصاد مقاومتی در استان، اظهار کرد: حفظ ظرفیت اشتغال و ایجاد اشتغالزایی از اولویت‌های اصلی اقتصادی قم است و خط قرمز استان در این راستا جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و بیکاری حتی یک کارگر است.

استاندار قم با بیان ظرفیت‌ها و فرصت‌های توسعه در بخش خصوصی، افزود: توسعه اقتصادی با مشارکت بخش خصوصی رونق ویژه‌ای خواهد داشت.

وی صدور کارت ویژه ملاقات فعالان اقتصادی را مورد توجه قرار داد و افزود: در ۱۰ ماه گذشته از ۶۰ واحد تولیدی بازدید صورت گرفته و ۳۶۵ مصوبه از دل این بازدیدها بیرون آمده که ۶۵ درصد از این مصوبات به مرحله اجرا رسیده است.

سرمست با تاکید بر لزوم احیای واحدهای راکد و نیمه راکد صنعتی در استان، ادامه داد: از ابتدای سال جاری ۳۰ واحد صنعتی راکد با اشتغال ۵۲۰ نفر و سرمایه گذاری ۶۱۲ میلیارد تومانی به مدار تولید بازگشته است.

وی ۸۲ فرصت سرمایه گذاری با قابلیت مجوزهای بی نام جهت رونق سرمایه گذاری در قم را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: از این بین ۲۶ فرصت سرمایه گذاری برای مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی عرضه شده و مقدمات سرمایه گذاری در برخی از آنها عملیاتی نیز شده است.

استاندار قم با اشاره به وضعیت مطلوب پرداخت تسهیلات رونق تولید و طرح‌های سرمایه گذاری جهش تولید در قم، خبر داد: قم در جذب تسهیلات تبصره ۱۸ با جذب ۳۵۴ میلیارد تومان برای ۲۰ واحد تولیدی در رتبه دوم کشوری قرار گرفته است.

سرمست ضمن بیان لزوم تأمین زیرساخت‌های اساسی شهرک‌های صنعتی، تصریح کرد: تأمین آب مورد نیاز بخش تولید، همچنان از مشکلات اساسی استان است.

وی قابلیت و ظرفیت‌های کم نظیر سرمایه گذاری در قم را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: در کنار مزیت خدماتی، گردشگری و زیارتی قم، توسعه صنعتی یکی از اولویت‌های توسعه در این استان است.

استاندار قم از اقدامات و اهتمام مسئولین استان در کاهش بیکاری و حفظ اشتغال خبر داد و بیان داشت: نرخ بیکاری قم در پایان فصل پاییز به هشت درصد کاهش یافته است و این دستاورد مهمی در بخش اقتصادی استان است.

وی همچنین به ظرفیت‌های تولیدی و معدنی قم و لزوم توجه به جذب سرمایه گذار در این حوزه‌ها اشاره و خاطر نشان کرد: معادن فلزات نیمه قیمتی زینتی، دریاچه نمک، فرش دستباف، سوغات زائر و جاذبه‌های فرهنگی از جمله ظرفیت‌های توسعه قم هستند که با بستر سازی مناسب و تکمیل زیر ساخت‌های ریلی از جمله راه آهن منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، می‌توان به این مهم دست یافت.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید