کد خبر: 332739
۰
۰
نسخه چاپی

حمایت دیپلماسی اقتصادی از صادرات تقویت شود

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری روز پنجشنبه در دیدار وزیر صنعت با فعالان اقتصادی استان در قم، افزود: انتقاداتی من اینجا مطرح می کنم به دولت مستقر یا دولت های سابق یا بعدی نیست؛ سخن از یک مشکل ساختاری در کشور است که سبب می شود نفس بخش خصوصی و بازرگانان بریده شود.

ذوالنوری گفت: دولت در مبحث بازرگانان ایرانی در خارج از کشور نقش پدری خود را ایفا نمی کند و این فعالان اقتصادی در خارج تنها و بدون حامی هستند.

به گفته وی، در داخل کشور هم انواع بیمه ها، مالیات و غیره را به ناف تولیدکنندگان بسته ایم و از طرفی بانکها هم مترصد این هستند تا با عدم توانایی پرداخت بدهی بخش خصوصی، واحدهای تولیدی را به نفع خود مصادره کنند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت در اجرای سیاست های اصل ۴۴ نفس بخش خصوصی را گرفته است.

وی بیان کرد: تجربه تاریخی نشان داده که دولت نه تولید کننده و نه صادرکننده خوبی است و باید به سراغ بخش خصوصی برویم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: پهنه نیزار قم که تعداد واحدهای صنعتی در آن بسیار محدود است در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۳۰ میلیارد تومان خسارت بخاطر قطعی برق متحمل شده اند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: تمام مشکلات اقتصادی کشور از آنجا ناشی می شود که دولت در آنجایی که باید باشد نیست؛ و در جایی که نباید باشد وجود دارد.

وی بیان کرد: در بخش معادن ظرفیت های معدنی و سرمایه گذاری های انجام شده در آن نوعا مردم سهم زیادی در سرمایه گذاری های واقعی معدنی ندارند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: دولت در مساله خلع ید سرمایه گذاری های معدنی باید نقش حکمیت داشته باشد.

فرار ۲ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه گذاری از قم

علیرضا زاکانی دیگر نماینده قم و رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه به دلیل عدم همکاری های لازم از این استان خارج و در تهران یا خارج از کشور سرمایه گذاری شده است.

به گفته وی، برای حفظ سرمایه گذاران باید تسهیلات لازم برای ایجاد جذابیت های سرمایه گذاری و جلوگیری از فرار آنها دیده شود.

رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفت: برخی سرمایه گذاران قمی در کشورهای خارجی مشغول فعالیت های بازرگانی و اقتصادی هستند و می توان از ظرفیت آنها برای ورود به عرصه های نوین صادرات و واردات بهره برد.

زاکانی اظهار کرد: در سالهای گذشته ۴۰ هزار نفر در استان قم در بخش تولید فرش دستباف شاغل بودند و امروز این تعداد به کمتر از ۵ درصد رسیده است.

به گفته وی، بسیاری از هنرمندان فرش دستباف قم به دلیل عدم حمایت های لازم در کشورهایی مانند ترکیه مشغول کار شده اند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: یک میلیارد و هفتصد میلیون دلار حجم صادرات فرش ایران در سال ۷۱ بود در حالیکه در ۶ ماه اول سال جاری فقط ۱۵ میلیون دلار فرش از کشور صادر شده است.

علیرضا رزم‌ حسینی روز پنجشنبه درجریان سفر یک‌روزه خود به قم، ضمن بازدید از گروه صنعتی پاکشوما در شهرک صنعتی محمودآباد، طرح توسعه‌ای و خطوط تولید جدید این شرکت را مورد افتتاح کرد.

بازدید و راه اندازی مجدد شرکت فورتکس رایانه (تولید کننده لوح های فشرده) و بازدید از شرکت شیمی آذرجام (تولید کننده راکتورهای گلس لایند) در شهرک صنعتی شکوهیه از دیگر برنامه های وزیر صنعت، معدن و تجارت درقم بود.

دیار با آیات جوادی آملی و مکارم شیرازی و شماری دیگر از علمای برجسته حوزه علمیه قم از برنامه های دیگر وزیر صنعت در قم بود.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید