کد خبر: 332745
۰
۰
نسخه چاپی

تدوین برنامه قم ۱۴۰۴ اواسط اسفندماه آماده می‌شود

به گزارش روابط عمومی شهرداری قم ، محسن رنجبر در دیدار آیت الله محسن اراکی نماینده استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری افزود:در تدوین برنامه قم ۱۴۰۴ موضوعات شهر اسلامی و دغدغه‌های مقام معظم رهبری برای شهر مقدس قم و همچنین نقطه نظرات راهگشای مراجع ، علما و بزرگان حوزه علمیه موردتوجه قرارگرفته است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ما نیازمند کمک هستیم تا برنامه دوم قم با مشارکت بیشتر و در راستای حرکت دادن شهر به سمت چشم‌انداز ۱۴۱۴ تدوین‌شده و دغدغه‌های مهم بزرگان و چهارچوب‌های مدیریت اسلامی برای مدیریت شهرداری و شهر قم موردتوجه قرار گیرد.

وی به تدوین برنامه چشم‌انداز ۲۰ ساله قم اشاره و تصریح کرد: شهرداری قم نیز در سال ۱۳۹۴ سند چشم‌انداز ۲۰ ساله قم را تدوین کرده و پس از تصویب آن در مراجع رسمی از نظرات ذی‌نفعان و ذی‌نفوذان و همچنین نخبگان شهر خصوصاً دانشگاهیان و علما و بزرگان حوزه علمیه استفاده کرده‌است.

وی گفت: در این برنامه با ۶ گزاره آینده ۲۰ ساله شهر قم در افق ۱۴۱۴ تصویر شده و در راستای حرکت شهر و شهرداری در مسیر دستیابی به این چشم‌انداز نیز برنامه ۵ ساله اول شهرداری قم با عنوان قم ۱۴۰۰ با ۱۱ هدف کلان، ۳۸ استراتژی و ۱۱۸ سیاست اجرایی و بیش از۵۰۰ طرح تدوین شد.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم ادامه داد: از سال ۱۳۹۵ هرسال با توجه به اهداف کمی مشخص‌شده برای شاخص‌های مختلف برنامه و جهت پر کردن شکاف موجود بین وضعیت هر یک از شاخص‌ها در ابتدا سال و میزان در نظر گرفته‌شده برای آن تا پایان سال پروژه‌های اجرایی ذیل طرح‌ها تعریف و برای آن بودجه ریالی اختصاص داده‌شده است.

رنجبر نمونه‌های از برنامه‌های برنامه پنج‌ساله را نام برد و خاطرنشان کرد: به‌عنوان نمونه تعداد خدمات الکترونیک ارائه‌شده توسط شهرداری در افق برنامه اول یعنی تا سال ۱۴۰۰، ۲۲ خدمت تعریف‌شده و میزان ماندگاری زائران در این افق نیز باید به ۳ روز می‌رسید که برای دستیابی به این‌چنین شاخص‌هایی ذیل طرح‌های مرتبط پروژه تعریف و بودجه به‌صورت سالانه به آن‌ها اختصاص داده شد.

وی سپس به سامانه‌های مدیریتی و نظارتی برای کنترل اجرا برنامه اشاره کرد و گفت: در سامانه‌های نظارتی به‌صورت ماهانه عملکردها رصد شده و گزارش‌ها ارائه می‌شود.

رنجبر ادامه داد: ما اکنون با استفاده از این سیستم مدیریتی می‌دانیم برنامه نخست تا پایان شش‌ماهه اول سال بیش از ۵۹ درصد محقق شده و برای اصلاح و تحقق حداکثری آن نقاط ضعف و قوت خود را مشخص کرده و این در حالی است که ازنظر ریالی و عدد، بودجه سال‌های مختلف برنامه تقریباً صد درصد محقق شده است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید