بیش از ۲۶ میلیارد ریال تسهیلات کرونا در شازند استان مرکزی پرداخت شد

«محسن محمودی» روز جمعه در گفت و گو با ما افزود: میزان تسهیلات درخواستی برای جبران خسارات کرونا در این شهرستان ۴۹ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال بود که بخشی از آن محقق شد و در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

وی اظهار داشت : در مجموع میزان تسهیلات پرداختی به واحدهای آسیب دیده ناشی از کرونا بوده که زمینه اشتغال ۴۱۴ نفر را در این شهرستان فراهم کرده است

وی اضافه کرد: این اتسهیلات به ۲ فقره پرونده از متقاضیان زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی با اشتغال ۴ نفر، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با چهارپرونده و اشتغال چهار نفر، سازمان بهزیستی با ۲ پرونده و پنج اشتغال پنج نفر پرداخت شده است.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شازند ادامه داد: در حوزه آموزش پرورش ۶ پرونده با اشتغال ۱۵ نفر، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ۱۲ با پرونده با اشتغال ۱۲ نفر و وزارت راه و شهر سازی ۱۲۶ پرونده با اشتغال ۱۲۶ نفر از سوی بانک های عامل تسهیلات پرداخت شد.
محمودی بیان کرد: متقاضیان زیر مجموعه وزارت صنعت معدن تجارت ۴۲ فقره پرونده با ۷۰ نفر، وزارت علوم تحقیقات و فناوری ۲۳ پرونده برای اشتغال ۱۴۱ نفر، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۳ پرونده برای اشتغال ۱۳ نفر، وزارت کشور با سه پرونده برای اشتغال سه نفر، وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی ۱۵ پرونده برای اشتغال ۱۵ نفر ، وزرات ورزش و جوانان ۶ فقره پرونده برای اشتغال ۶ نفر دریافت کرده‌اند .

شازند به مرکزیت شهری به همین نام در فاصله ۳۵ کیلومتری جنوب غربی اراک - مرکز استان مرکزی- واقع شده و دارای چهار بخش مرکزی، سربند، زالیان و قره‌کهریز است.

شیوع ویروس کرونا و درپی آن لزوم فاصله‌گذاری اجتماعی موجب واردآمدن ضررو زیان به برخی از اصناف شد به طوری که برخی از کسب وکارها برای مدتی تعطیل شدند که بسته های حمایتی متعددی برای جبران بخشی از زیان آنها در نظر گرفته شد.

بر اساس اعلام سیما سادات‌لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور تا دوم بهمن ۹۹ به یک میلیون و ۳۵۴ هزار و ۵۲۰ نفر و تعداد جانباختگان این بیماری به ۵۷ هزار و ۱۵۰ نفر رسیده است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید