کد خبر: 333038
۰
۰
نسخه چاپی

جامعه قرآنی با آرمان های امام (ره) و انقلاب تجدید میثاق کردند

به گزارش قم پرس جامعه قرآنی با حضور در حرم امام خمینی (ره) با آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند. این مراسم با توجه به شرایط ویروس کرونا و محدودیت‌های موجود با حضور تعداد محدودی از اساتید، قاریان، حافظان، پیشکسوتان، مدیران و فعالان قرآنی کشور برگزار شد.

در این مراسم جامعه قرآنی با حضور در کنار مرقد مطهر امام خمینی (ره) و نثار تاج گل و قرائت فاتحه ضمن ادای احترام به مقام شامخ معمار کبیر انقلاب اسلامی با آرمان‌های والای امام راحل، شهدا و رهبر فرزانه انقلاب تجدید میثاق کردند.

در این مراسم حجت الاسلام اخوان صباغ رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، سید علی سرابی قائم مقام شورای عالی قرآن، عباس سلیمی استاد و پیشکسوت قرآنی، مهدی قره شیخلو مدیر مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، محمدرضا مسیب زاده مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، سید حسین موسوی بلده رئیس شورای عالی قرآن شهرداری تهران، مجتبی ایزدی سرپرست مرکز طرح، برنامه و ارزیابی سیما، سید محسن موسوی بلده استاد و پیشکسوت قرآنی و جمعی دیگر از قاریان و خادمان قرآنی برگزار شد.

متن میثاق نامه جامعه قرآنی کشور با آرمان‌های امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی بدین شرح است:

«دهه فجر انقلاب اسلامی، سرآغاز طلوع خورشید درخشان انقلاب اسلامی ایران و تبلور شکوه و عظمت نهضتی مبتنی بر تعالیم انسان ساز قرآن کریم و سیره نبوی است که توانست حکومتی الهی را در این مرز و بوم الهی و آسمانی، که هر روز درخت اعتبار و شکوهش پربار تر و تنومند تر می‌شود، تثبیت کند.

«بهمن»، ماه دلدادگان عاشقی است که با عشق به روح الله (ره)، خود را به خط خون و آتش زدند و گل تکبیر و شهادت را در جای جای این مرز و بوم شکوفاندند. دهه فجر کلید گشاینده درهای پیروزی به روی این ملت عظیم بود که «استقلال»، «آزادی» و «جمهوری اسلامی» را به ارمغان آورد. پیروزی انقلاب اسلامی، فجری بود که دامن افق‌ها را روشن ساخت و پرده‌های ظلمت شرق و غرب را از هم درید و ایران را نور باران کرد. دهه فجر، مطلع غزل زیبای پیروزی و قصیده بلیغ و رسای اسلام بود و چه زیبا مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) فرمودند که: «دهه فجر، سرآغاز طلوع اسلام، خاستگاه ارزشهای اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ماست که گذشته را از آینده جدا ساخته است. در دهه فجر، اسلام تولدی دوباره یافت و این دهه در تاریخ ایران نقطه‌ای تعیین کننده و بی مانند به شمارمی رود.«

اینک در طلیعه چهل و دومین بهار آزادی، جامعه قرآنی کشور بار دیگر با حضور آگاهانه و منسجم خود، ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های بلند بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و بیعت مجدد با رهبر فرزانه انقلاب، حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) اعلام می‌دارد:

پیروزی کم نظیر انقلاب در قرن معاصر که با رهبری داهیانه امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و با اتکاء به نیروی لایزال الهی و با حمایت همه جانبه اقشار مختلف مردم به وقوع پیوست و ادامه دارد، درسی بود برای همه تاریخ که خلوص، همدلی، هم‌زبانی و یکرنگی می‌تواند باعث سرزندگی، حیات جمعی و همگرایی اجتماعی گردد و شعله امید را در دل همه ستمدیدگان و مظلومان روشن نماید. این همگرایی بدون شک در صورت قدرشناسی مردم و به ویژه مسئولان، سرمایه‌ای مولد و کاربردی برای ساختن جامعه‌ای مقاوم و مقتدر در همه حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است.

در حال حاضر دنیای استکبار سعی دارد با ترفندهای شیطانی ملت ایران را مأیوس و ناامید نماید، غافل از آنکه مردم شریف و همیشه در صحنه، در سایه ولایت ولی امر مسلمین جهان، توفنده و مقاوم و با پاسداری از دستاوردهای گران‌سنگ انقلاب و آرمان‌های بلند امام خمینی (ره) و حفظ اقتدار نظام مقدس اسلامی، تمامی نقشه‌های شوم آنان را نقش بر آب می‌نمایند.

هرچند انقلاب اسلامی ایران برای رسیدن به این پیروزی، آزمایش‌های سخت و مراحل دشواری را گذرانده است، که نمونه بارز آن ترور ناجوانمردانه و ددمنشانه سرداران سرافراز سپاه اسلام، دانشمندان و چهره‌های تأثیر گذار ایران اسلامی است، اما حفظ و استمرار آن به مراتب مهم‌تر بوده و نیاز به شناخت، هوشیاری و همت بیشتری دارد، همان طوری که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در مورد حفظ این انقلاب به صورت مکرر در وصیت‌نامه سیاسی - الهی و سخنرانی هایشان تاکید فراوانی داشتند و فرمودند: «به ملت غیور ایران اسلامی توصیه می‌کنم نعمتی که با جهاد عظیم خودتان و خون جوانان برومندتان به دست آورید، همچون عزیزترین امور قدرش را بدانید و از آن حفاظت و پاسداری نمائید.»

بی گمان حضور همه جانبه مردم در تمامی صحنه‌های انقلاب و پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن نقش اساسی و مهمی داشته و دارد. چنانچه اگر این حمایت‌های مستمر در حوادث پس از انقلاب صورت نمی‌گرفت، شاید نظام اسلامی در این جایگاه عزتمند قرار نداشت. این امر لزوم خدمت رسانی بیشتر و مؤثرتر به مردمی که در واقع حامیان اصلی انقلاب هستند را بیش از پیش آشکار می‌سازد.

ضرورت حرکت و اتحاد و انسجام همه مسئولین و مدیران کشور در خط فکری امام و رهبری و لزوم توجه بیشتر همه دستگاه‌ها، ادارات و نهادها به محورهای بیانیه گام دوم انقلاب از جمله مسائل مهمی است که متضمن حرکت رو به جلو و شتاب چشمگیر جریان انقلاب اسلامی خواهد بود. در پایان جامعه قرآنی کشور ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر و با آرزوی پیروزی سایر ملل مظلوم و مستضعف در قیام‌های اسلامی و همچنین علو درجات برای معمار کبیر انقلاب و شهدای گلگون کفن ایران اسلامی، به ویژه سیدالشهدای مقاومت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید محسن فخری زاده و با زنده نگه داشتن یاد و خاطره آیت الله مصباح یزدی (ره) اعلام می‌دارد، مانند همیشه، دوشادوش ملت غیور و ولایتمدار ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف، گوش به فرمان ولی امر مسلمین جهان خواهد بود و از هیچ کوششی در راه اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فروگذار نخواهد کرد.»

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید