کد خبر: 333057
۰
۰
نسخه چاپی

باید نگران سایش‌های حرکت بزرگ فرهنگی انقلاب اسلامی در جامعه باشیم

به گزارش قم پرس، حجت‌الاسلام حسن روحانی عصر سه شنبه در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به روند پیروزی انقلاب اسلامی از ۱۶ سال قبل از انقلاب و آغاز نهضت گرفته تا ۴۲ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: در تمام این سال‌ها حرکت ملت ما یک حرکت فرهنگی و دینی بوده که انقلاب اسلامی ایران را از سایر انقلاب‌ها در جهان متمایز کرده است.

روحانی با بیان اینکه در همه مراحل آغاز نهضت اسلامی و مسیر طی شده تا پیروزی انقلاب رهبری نهضت بر عهده شخص امام راحل بوده و مراجع عظام تقلید و مردم متدین در صف مقدم مبارزه برای پیروزی انقلاب بوده‌اند، اظهار داشت: ایام و مناسبت‌های دینی و مذهبی همواره مبنای اوج‌گیری و سرعت بخشیدن به حرکت انقلابی مردم بوده و به همین دلیل انقلاب ما بدون تردید یک انقلاب فرهنگی و دینی است.

رئیس جمهور یکی از مأموریت‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی را حفظ روحیه فرهنگی و دینی انقلاب دانست و تاکید کرد: حفظ انقلابی که بر مبنای فرهنگ بوده نیز از مسیر فرهنگی میسر خواهد بود.

روحانی تصریح کرد: شرط بقا و ادامه انقلاب، تقویت و حفظ فرهنگ است و این انقلاب وقتی ادامه خواهد یافت که همان روحیه فرهنگی و صلابت گذشته حفظ و تقویت شود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: باید نگران سایش‌های حرکت بزرگ فرهنگی انقلاب در جامعه باشیم و برای آن تدبیر کنیم و در صورتی که مراقبت نشوند، با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید