کد خبر: 333076
۰
۰
نسخه چاپی

با توجه به ظرفیت‌های داخلی، تحریم‌های ظالمانه دشمن را خنثی کنیم

به گزارش عصر سه‌شنبه روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در جمع کارکنان جامعه مدرسین، با اشاره به دشمنی‌های مختلف با انقلاب و نظام اسلامی اظهار داشت: دشمنان ما در طول سال‌های بعد از انقلاب، با همه توان خود علیه ما توطئه و تلاش کردند که صف مردم را از رهبری و انقلاب دور کنند؛ اما سرنوشت آن‌ها مخصوصا سرنوشت صدام و ترامپ، نشان داد که نور انقلاب، خاموش شدنی نیست.

وی به شکست مفتضحانه ترامپ اشاره کرد و افزود: ترامپ دیوانه و احمق که بویی از انسانیت نبرده بود، به چنان خفتی دچار شد که در روز های آخر ریاستش، فضای مجازی را هم به روی او به عنوان رئیس‌جمهور کشورشان بستند؛ از سوی دیگر حمله به ساختمان کنگره آمریکا هم نشان داد که آمریکا مهد وحشیگری است، نه دموکراسی.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با تاکید بر اینکه برای رفع مشکلات کشور، نباید منتظر نگاه دشمن باشیم، گفت: روسای جمهور آمریکا در نهایت هیچ فرقی با هم ندارند، البته ما مخالف گشایش و تلاش برای رفع تحریم‌ها نیستیم، اما نباید تصور کنیم که با مذاکره با دشمن، همه مشکلات ما حل می‌شود، چراکه آن‌ها قطعا به دنبال مذاکره‌های بعدی در خصوص سایر مسایل ما هستند.

وی توجه به ظرفیت‌های داخلی را مهم ارزیابی کرد و گفت: با رفع تحریم‌ها از طریق مذاکره، مخالفتی نداریم؛ اما مساله مهم‌تر این است که با توجه به ظرفیت‌های داخلی و اطمینان به جوانان خودمان، تحریم‌های ظالمانه دشمن را بی‌اثر و خنثی کنیم.

وی، هرگونه اعتماد به دشمن را موجب خسارت و پشیمانی دانست و افزود: مقام معظم رهبری بارها اعلام کرده‌اند که ما به دشمن، اعتماد نداریم و به لبخند آن‌ها خوشبین نیستیم، در طول سال‌های اخیر هم بارها شاهد اثبات پیش‌بینی‌های ایشان بودیم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله یزدی و مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی، به زندگی پربرکت ایشان اشاره و بیان کرد: عمر ما خیلی زود سپری می‌شود و مهم این است که از این فرصت چگونه استفاده می‌کنیم؛ مرحوم آیت‌الله یزدی و مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی، از جمله شخصیت‌هایی بودند که همه عمر خود را صرف خدمت به دین و انقلاب کردند.

حسینی بوشهری با اشاره به سابقه و پیشینیه درخشان جامعه مدرسین افزود: جامعه مدرسین با بیش از نیم قرن سابقه، یک نهاد کانونی و محوری است که در آن شرایط سخت که بوی خون و باروت می‎آمد و هر گونه فعالیت سیاسی و امضای اعلامیه، به منزله حکم اعدام افراد بود، قاطعانه وارد میدان مبارزه شدند، در میدان ماندند و با امام پیمان بستند و علاوه بر اینکه امام را به عنوان مرجع معرفی کردند، در کنار ایشان هم تا آخر ماندند.

وی، جامعه مدرسین را چشم بیدار انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: نقش جامعه مدرسین این است که به عنوان یک دیده‌بان در کنار مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی و مردم ایران بماند و در غم و خوشحالی مردم در کنار آن‌ها باشد.

وی خدمت کردن در این نهاد انقلابی را جزو ذخایر معنوی اعضا و کارکنان جامعه مدرسین برشمرد و گفت: ان‌شاءالله همه ما هر جا که هستیم و مسئولیتی داریم، بر اساس تکلیفمان عمل کنیم و خدا را شاهد و ناظر بر اعمال خود بدانیم.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس


دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید