اشتغال و میانگین سن بالا؛ دلیل ابتلای پیام‌نوری‌ها به کرونا

مجید صفاری نیا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ما به خود اظهاری دانشجویان دانشگاه های دولتی در فرم نظرسنجی کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: از مجموع ۸۰۰ هزار دانشجوی دانشگاه های دولتی، ۲۳۶ هزار دانشجو فرم خود اظهاری کرونا را تکمیل کرده اند که از این تعداد حدود پنج درصد معادل ۱۲ تا ۱۳ هزار نفر مبتلا به کرونا شده اند.

وی افزود: در خوداظهاری دانشگاه پیام نور از بین ۲۳ هزار و ۶۰۰ دانشجوی شرکت کننده ۶.۳ درصد مبتلا به کرونا شده اند. بنابراین، پیش بینی میانگین ابتلا به کرونا در جامعه دانشجویی بین پنج و نیم تا ۶ درصد است.

وی دلیل ابتلای بیشتر دانشجویان پیام نور به کرونا را چنین اعلام کرد: اشتغال و بالا بودن میانگین سنی دانشجویان این دانشگاه نسبت به سایر دانشجویان دانشگاه های دولتی، علت بیشتر بودن تعداد مبتلایان به کرونا در پیام نوری ها است؛ به طور طبیعی، دانشجویان شاغل در محیط هایی هستند که فاصله فیزیکی را کمتر رعایت کرده اند.

سرپرست مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان با بیان این که میانگین ابتلای دانشجویان به کرونا از ابتلای جامعه بیشتر است، ادامه داد: دانشجویان به دلیل جوان و فعال بودن، ‌ ساعت های بیشتری خارج از منزل به سر می برند و در معرض کرونا قرار دارند؛ بنابراین کمتر پیگیر جلوگیری از ابتلا به این بیماری هستند.

برنامه های نیمسال دوم مرکز مشاوره

صفاری نیا درمورد برنامه های مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان در نیمسال دوم سال تحصیلی جاری، خاطرنشان کرد: برای ترم دوم، برنامه های ترم نخست را با قدرت بیشتری پیش می بریم.

وی یادآور شد: البته با این تفاوت که در ترم گذشته بیشتر روی کاهش استرس دانشجویان به دلیل پاندمی کرونا فعالیت کردیم اما در این نیمسال دوم، روی مداخله در سوگ(برای دانشجویانی که عضو خانواده خود را از دست داده اند)، خودتنظیمی، ‌ خویشتن داری، معنویت، شادکامی و سازگاری با زندگی در قرنطینه متمرکز می شویم.

عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور درباره مشاوره به دانشجویان در ایام کرونا، تصریح کرد: مشاوره تلفنی، آنلاین و حضوری به دانشجویان به منظور افزایش سواد سلامت آنها ادامه دارد.

صفاری نیا از انجام مشاوره ها در فضای مجازی دانشجویی خبر داد و گفت: دانشجویان با این مشاوره ها ارتباط مناسبی برقرار کرده اند. علاوه بر این، در ابتدای شروع مشاوره های تلفنی با دانشجویان، ۵۴ استاد روانشناسی دانشگاه پیام نور از ۲۰ اسفند ۹۸ تا ۲۵ اردیبهشت ماه ۹۹ با تلفن های همراه خود به دانشجویان متقاضی در سراسر کشور مشاوره تلفنی ارایه دادند.

وی تاکید کرد در حال حاضر تعداد این مشاوره ها افزایش یافته است و آمار تعداد ساعت های مشاوره تلفنی تا پایان سال جاری تهیه می شود.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس


دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید