کد خبر: 334620
۰
۰
نسخه چاپی

مانور زلزله برای دانش‌آموزان بخش جعفرآباد قم اجرا شد

به گزارش روز جمعه روابط عمومی جمعیت هلال احمر قم، تمرین «پناهگیری در زلزله» در دبستان‌های پسرانه شهدای گمنام جعفرآباد و مهدیه پستکان به همت خانه‌های هلال روستاهای جعفرآباد و پستکان برگزار شد.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر قم در این زمینه گفت: با پیگیری معاونت آموزش و پژوهش و همکاری معاونت جوانان جمعیت هلال احمر قم با خانه‌های هلال روستاهای جعفرآباد و پستکان، ۴۰ تَن از دانش‌آموزان این مدرسه‌ها، آموزش‌های مقدماتی لازم برای «پناهگیری در زلزله» را فراگرفتند.

محمد مصباحی بیان کرد: همچنین تمرین «پناهگیری در زلزله» در دبستان‌های دخترانه حضرت زینب(س) و صاحب‌الزمان(عج) روستای عسگرلو به همت خانه هلال روستای باقرآباد برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: دوره آموزشی «آمادگی در برابر مخاطرات» نیز در ساختمان مرکز امور جوانان هلال احمر قم و با حضور اعضای تیم سحر در ۲ بخش خواهران و برادران برگزار شد.

«بخش جعفرآباد یکی از بخش‌های استان قم با وسعتی حدود ۶۵۰ کیلومترمربع در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر قم با جمعیتی بیش از ۱۶ هزار تَن با ۲ گویش فارسی و ترکی با مرکزیت شهر جعفریه است؛ این بخش در مسیر راه ارتباطی استان‌های غربی و مرکزی کشور قرار دارد و دارای یک دهستان (جعفرآباد) و یک شهر (جعفریه) و ۳۳ روستاست؛ فاصله شهر جعفریه تا شهر قم حدود ۴۰ کیلومتر است.
استان قم دارای یک شهرستان قم و پنج بخش مرکزی، خلجستان، کهک، جعفرآباد و سلفچگان است.»

حضور ۱۳۴۶ تن مشارکت‌کننده و ۲۲۴۳۴ تن‌بهره ور در برنامه‌های هلال احمر

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر قم در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: در مجموع یکهزار و ۳۴۶ تَن مشارکت‌کننده و ۲۲ هزار و ۴۳۴ تن بهره‌ور در برنامه‌های دی و بهمن این معاونت حضور داشتند.

مصباحی اضافه کرد: ۵۱ کانون مشارکت‌کننده اعم از دانشجویی، جوانان، روستایی و طلاب در این برنامه ها حضور داشتند.

وی ادامه داد: در ایام فاطمیه، برنامه‌هایی همچون اجرای طرح ساعت عاشقی (زیارت نیابتی در حرم مطهر) و طرح آمران سلامت در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.

وی افزود: همچنین ساخت پوستر شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و نشر در فضای مجازی و ساخت کانال تخصصی هلال زلال در فضای مجازی از جمله این برنامه ها بود که در نهایت ۹۴ تن شرکت‌کننده و هشت هزار و ۴۶۰ تن بهره‌ور در آن حضور داشتند.

مصباحی گفت: در هفته کاهش بلایا، سالروز زلزله بم نیز جلسه توجیهی و آموزشی اعضای تیم حمایت روانی و اجتماعی و اردوی توان‌افزایی اعضای شورای اجرایی و ساعت صفر و مانور تیم‌های حمایت روانی اجتماعی فرهنگی برگزار شد.

«زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۶٫۶ ریشتر در ساعت ۵:۲۶ بامداد روز جمعه پنجم دی ۱۳۸۲ به مدت ۱۲ ثانیه شهر بَم و مناطق اطراف آن در شرق استان کرمان را لرزاند و حدود ۵۰ هزار کشته برجا نهاد.»

وی گفت: ساخت کانال تخصصی در فضای مجازی توسط اعضای کانون دانشجویی و اجرای مانور پناهگیری ایمن در ۶ مرحله ویژه خانه‌های هلال و برگزاری دوره آشنایی با اصول حمل مصدوم در شرایط متفاوت، از دیگر برنامه‌ها بود که ۴۹۲ تن شرکت‌کننده و ۴۰۰ تن بهره‌ور در آن شرکت داشتند.

وی افزود: در سالروز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی نیز برنامه‌هایی چون تبلیغات در فضای مجازی برای شرکت در جشنواره رفیق خوشبخت ما، ساخت پوستر شهید سلیمانی و نشر در فضای مجازی، تهیه نشریه نبض هلال و نشر در فضای مجازی و ساخت شناسنامه سردار سلیمانی و نشر در فضای مجازی در دستور کار قرار گرفت.

مصباحی گفت: در این ایام برگزاری مراسم در سالن همایش سازمان تبلیغات و جلسه توجیهی مرحله دوم ناظران سلامت را داشتیم که ۱۰۶ تن شرکت‌کننده و چهار هزار و ۷۴۶ تن بهره‌ور در این برنامه‌ها حضور داشتند.

وی افزود: طرح یاس یاران آسیب‌ستیز و برگزاری دوره‌های آموزش امداد و مخاطرات و برگزاری نشستی با رویکرد عفاف و حجاب و برگزاری دوره‌های «مهارت‌های زندگی» از جمله دیگر برنامه‌ها بود که ۱۲۹ تن شرکت‌کننده داشت.

وی اظهار داشت: در ولادت حضرت زهرا(س)، برنامه هایی مانند مسابقه مجازی روز مادر و آیین جشن روز مادر و گرامیداشت دهه فجر و اجرای طرح جمع‌آوری شال و روسری برای نیازمندان با حضور ۱۵۰ تن بهره‌ور برگزار شد.

مصباحی بیان کرد: برنامه‌هایی مثل طرح شمیم یاس در توزیع بسته غذایی، تقدیر از مادران فرشته‌های کوچک و مرحله دوم طرح آمران سلامت در حرم مطهر نیز در این مدت برگزار شد.

وی عنوان کرد: همچنین شاهد برگزاری برنامه هایی چون روزی با ورزش در بوستان نرگس و مراسم جشن روز مادر در خانه هلال مسجد باغ‌پنبه بودیم که در مجموع ۳۱۴ تن شرکت‌کننده و پنج هزار و ۱۱۹ تن بهره‌ور در آن حضور داشتند.

وی تصریح کرد: همزمان با دهه مبارک فجر نیز برنامه هایی چون اردوی جهادی و نیکوکاری روستای مشک آباد، غبارروبی مزار شهدای انقلاب اسلامی، برگزاری انتخابات مجازی دانشگاه صنعتی، جلسه کمیته بشردوستانه و انتخابات مجازی دانشگاه قم برگزار شد.

مصباحی گفت: همچنین برنامه هایی چون قرار مهربانی ویژه اهدای خون، طرح آمران سلامت در مصلای قدس، مراسم جشن گرامیداشت دهه مبارک فجر در خانه هلال مسجد باغ‌پنبه و کوهپیمایی با هدف توان‌افزایی ویژه اعضای شورای اجرایی برگزار شد که در مجموع ۱۷۶ تن شرکت‌کننده و ۲ هزار و ۶۲۹ تن بهره‌ور در آن حضور داشتند.

وی گفت: در این ایام همزمان با شروع سال میلادی اقدام تهیه پوستر سال جدید میلادی و نشر در فضای مجازی کردیم و در روز جهانی بریل (خط ویژه نابینایان) نیز، پوستر روز جهانی بریل تهیه و در فضای مجازی نشر شد.

وی افزود: در میلاد حضرت زینب کبری(س) (روز پرستار) نیز تقدیر از پرستاران مرکز خیریه و برگزاری دوره مخاطرات ویژه اعضای تیم سحر و برگزاری ۲ کارگاه حمایت های روانی ویژه اعضای تیم سحر و برگزاری جلسات با دستگاه های همکار از جمله پلیس فتا، مرکز مشاوره پندار نیمرخ و کمیته امداد امام خمینی(ره) در دستور کار قرار دادیم که در مجموع ۳۵ تن شرکت‌کننده و یکهزار و ۸۰ تن بهره‌ور از آن استفاده کردند./

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید