۵۰ تخت آی‌سی‌یو به ظرفیت بیمارستان‌های خوزستان اضافه می‌شود

به گزارش قم پرس قاسم جان بابایی جمعه در ستاد مدیریت کرونا خوزستان که در محل استانداری برگزار شد اظهار داشت: روند ابتلا به بیماری در استان خوزستان قدری سریع است و متاسفانه میزان بستری ها نسبت به سه، چهار هفته قبل تقریبا پنج تا ۶ برابر بیشتر شده است اما با این وجود کادر پزشکی نسبت به گذشته ماهر تر و مجرب تر شده اند.

سیکل بیماری در خوزستان هر چه سریعتر باید شکسته شود

وی افزود: زیرساخت لازم اکنون برای خدمات رسانی به بیماران خوزستان مناسب است و تمام تلاشمان بر این است که سیکل بیماری هر چه سریعتر شکسته شود.

معاون وزیر بهداشت گفت: در مدت اخیر دانشگاه علوم پزشکی تلاش بسیار زیادی داشته تا زیرساخت های لازم برای آزمایش بیماران را فراهم کند و به هر نحو ممکن از تجمع به عنوان مهمترین عامل انتشار بیماری جلوگیری کند. همچنین به زودی تعدادی ماسک بین افراد مستمند به ویژه در مناطق محروم خوزستان توزیع می شود.

رعایت پروتکل های بهداشتی در شادگان به خوبی در حال انجام است

وی ادامه داد: خوشبختانه در شهرستان شادگان که شیوع مجدد بیماری از آنجا اعلام شده است، رعایت پروتکل های بهداشتی به خوبی در حال انجام است و اکثر مردم از ماسک استفاده می کنند و تمام بازارهای شادگان تعطیل شدند.

جان بابایی گفت: اگر بتوانیم اماکن عمومی شلوغ را تعطیل کنیم روند انتشار بیماری کاهش می یابد. مهمترین نگرانی ما در خوزستان تجمع در مجالس فوت و عروسی است که امیدواریم با همراهی مردم و ارگان های مختلف هر چه زودتر سیکل بیماری در استان قطع شود.

جوابدهی تست کرونا در مبادی مرزی کمتر از ۶ ساعت

وی بیان کرد: دانشگاه های علوم پزشکی باید در مرزها برای افرادی که وارد کشور می شوند شرایط آزمایشگاهی را فراهم کنند تا از تمام کسانی که وارد مرز می شوند تست پی سی آر گرفته شود و تنها در صورتی که جواب آزمایش فرد منفی شد اجازه ورود به کشور داشته باشد و مهمتر اینکه جواب تست ها باید کمتر از ۶ ساعت مشخص شود.

معاون وزیر بهداشت افزود: در روزهای آینده کیت هایی در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی گذاشته می شود تا در فرودگاه ها و ترمینال ها شرایط انجام تست سریع فراهم شود و هر کسی که قصد سفر به استان های دیگر را دارد ابتدا باید تست سریع انجام دهد. این موضوع می تواند به جلوگیری از شیوع این بیماری کمک کند.

راه اندازی بخش اورژانس سه بیمارستان در خوزستان

وی افزود: برنامه هایی برای توسعه زیرساخت های درمانی در خوزستان در نظر گرفته شده است و به زودی بخش اورژانس بیمارستان سینا کارون، بیمارستان الوار گرمسیری اندیمشک و بیمارستان بهبهان راه اندازی می شوند.

جان بابایی در پایان گفت: از مردم خوزستان تقاضا داریم با پرسنل بهداشت و درمان استان همراه باشند و پروتکل های بهداشتی را به خوبی رعایت کنند تا روند شیوع کرونا کاهش یابد.

در حال حاضر ۱۱ شهر استان خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید