کد خبر: 334691
۰
۰
نسخه چاپی

اجرای مصوبات ویژه ساماندهی کولبران در کردستان تسریع یابد

به گزارش قم پرس اسحاق جهانگیری صبح شنبه در بدو ورود به فرودگاه سنندج در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از دغدغه‌هایی که همواره وجود دارد موضوع کولبری است که مسئله‌ای دردآور است و قبلاً در این راستا دولت یک مصوبه‌ای داشته بود و امروز گزارش کامل در مورد میزان اجرای این مصوبه را خواهیم گرفت.

وی افزود: در مرزهای استان کردستان برنامه‌های زیادی برای توسعه تجارت داریم که باید زیربناهای مرزی آماده شود.

جهانگیری خاطرنشان کرد: کشور عراق که استان کردستان با آن هم مرز است، فرصت خوبی برای توسعه تجارت و اقتصاد این استان است و با تمام توان برای توسعه این مهم تلاش خواهیم کرد.

معاون اول رئیس جمهور از گردشگری به عنوان یکی از ظرفیت‌های بزرگ کردستان در راستای اشتغال‌زایی و توسعه یاد کرد و گفت: کردستان طبیعت زیبایی دارد که شرایط کرونایی موجب شده حوزه گردشگری در این استان با مشکلات و چالش‌های روبرو شود.

جهانگیری خاطرنشان کرد: امیدواریم با مطلوب شدن شرایط شاهد رونق هرچه بیشتر صنعت گردشگری در این استان باشیم.

وی گفت: برنامه‌های مهمی برای توسعه استان کردستان از نظر پتروشیمی، فلزات و کارخانه لاستیک سازی پیش‌بینی شده است که بخشی از آنها شروع شده اما تا حدودی کند بوده است و این موضوع در این سفر پیگیری خواهد شد.

جهانگیری افزود: مسئولان صندوق توسعه ملی و بانک‌ها در این سفر همراه هستند که سعی می‌شود منابع اجرایی کامل این طرح‌ها تأمین شود.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید