کد خبر: 334951
۰
۰
نسخه چاپی

فردا؛ بهره برداری از آزادراه غدیر بعد از ۵ سال کار بی وقفه+جزئیات

به گزارش قم پرس ابرپروژه آزادراهی کشور فردا با دستور ویدیوکنفرانسی رئیس جمهور و با حضور وزیر راه و شهرسازی و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) زیر بار ترافیکی خودروها می‌رود.

پروژه آزادراه کنارگذر جنوبی تهران فردا همزمان با سالروز میلاد امیرالمؤمنین (ع) افتتاح شده و به آزادراه غدیر نامگذاری خواهد شد این آزادراه که از آن به عنوان حلقه اتصال کریدورهای شمال-جنوب و شرقی-غربی یاد می‌شود، به بهره برداری خواهد رسید.

بر اساس اعلام خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، طول آزادراه غدیر ۱۵۸ کیلومتر و در ۶ خط رفت و برگشت و دو خط تردد اضطراری و شانه خاکی نیم متری بوده و از آبیک در استان قزوین آغاز و تا چرمشهر در آزادراه قم-گرمسار ادامه خواهد یافت.

آزادراه غدیر با مشارکت ۷۰ درصدی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) و ۳۰ درصدی دولت احداث شده و طول مسیر را ۶۰ کیلومتر معادل ۱۱۰ دقیقه کاهش می‌دهد.

بر اساس محاسبات شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، در طول بهره برداری ۲۰ ساله این آزادراه، مصرف بنزین معادل ۲۵ هزار میلیارد تومان ۷۰۰ میلیون لیتر گازوئیل ۱۶۰۰ میلیون لیتر کاهش می‌یابد؛ میزان تولید دی اکسید کربن نیز ۴.۵ میلیون تن کاهش خواهد یافت.

آزادراه غدیر در طول ۵ سال و با ۵۰ میلیون نفر-ساعت کار، احداث شده است.

خادمی معاون وزیر راه، آزادراه غدیر را مؤثرترین آزادراه در چرخه آزادراهی کشور می‌داند.

سعید محمد فرمانده قرارگاه خاتم نیز آزادراه غدیر را سبب کاهش بار ترافیکی جاده‌ای غرب به شرق کشور و همچنین جنوب به شمال غرب و شمال شرق عنوان کرده است.

محمد اسلامی وزیرر راه و شهرسازی نیز هزینه انجام شده برای ساخت آزادراه را ۳ هزار میلیارد تومان و ارزش فعلی پروژه را ۷ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

این پروژه ۱۲۳ دستگاه پل و ۶۷۵ دستگاه آبرو و زیرگذر دارد؛ ۴۳۵ متر نیز طول یکی از تونل‌های این آزادراه است که از زیر آزادراه کرج-قزوین می‌گذرد تونل مذکور ظرف کمتر از یک سال و بدون توقف دادن تردد خودروها از آزادراه کرج-قزوین ساخته شده است.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید