ورود خودروهای غیر بومی به کلانشهر اصفهان ممنوع است

سرهنگ محمد رضا محمدی شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: با توجه به محدودیت های جدیدی که برای مقابله با کرونا مصوب شده است، ورود خودروها به اصفهان در مبادی ورودی این کلانشهر با دوربین کنترل می شود و در صورت ورود پلاک غیر بومی، جریمه خواهد شد.

وی با بیان اینکه ماموران پلیس راهور نیز در سطح شهر، تردد خودروهای با پلاک غیر بومی را کنترل می کنند، اظهار داشت: اگر مالک خودرو، ساکن یا شاغل در اصفهان باشد مانعی در این زمینه وجود ندارد اما اگر تردد او، غیر مجاز باشد توسط ماموران راهور اعمال قانون و جریمه می شود.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر از نظر رنگ بندی شهرستان ها، فقط اردستان در وضعیت نارنجی قرار دارد، خاطرنشان کرد: ورود و خروج خودروها به این شهرستان نیز ممنوع است.

محمدی با اشاره به اینکه منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا سه بامداد نیز همچنان در همه شهرهای نارنجی، زرد و آبی استان برقرار است، گفت: طرح زوج و فرد نیز در هسته مرکزی کلانشهر اصفهان از ساعت ۹ تا ۱۴ و ۱۶ تا ۲۱ برقرار است.

رییس پلیس راهور اصفهان تاکید کرد: افرادی که دارای مجوز تردد هستند در صورتیکه بدلیل محدودیت های مذکور جریمه شدند لازم است تا ۶۰ روز بعد از تاریخ جریمه برای رفع آن به پلیس راهور مراجعه کنند.

کلانشهر اصفهان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد و بطور میانگین روزانه ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو در آن، تردد می‌کند.

احمد شیرانی رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا نیز اعلام کرد که برابر مصوبه های ستاد ملی مقابله با کرونا ورود خودروهای شخصی به استان های شمالی و وضعیت زرد و شهرهای اصفهان، مشهد، قم، شیراز، بوشهر، بندرعباس و جزایر کیش و قشم با محدودیت و ممنوعیت همراه است.

بر اساس آخرین رنگ بندی همه گیری کووید ۱۹ در استان اصفهان، شهرستان اردستان در وضعیت نارنجی (پر خطر)، ۱۵ شهرستان اصفهان، کاشان، آران و بیدگل، خمینی شهر، خوانسار، دهاقان، سمیرم، شاهین شهر و میمه، شهرضا، فریدن، فریدونشهر، فلاورجان، مبارکه، نجف آباد و نطنز در وضعیت زرد (خطر متوسط) و هشت شهرستان در وضعیت آبی (کم خطر) قرار دارد.

از اسفند پارسال تا کنون حدود ۱۵۱ هزار مبتلای قطعی به کرونا، بستری شدن ۷۵ هزار بیمار دارای علائم ابتلا و جان باختن حدود هشت هزار و ۷۰۰ نفر (مشکوک و قطعی) در استان اصفهان ثبت شده است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید