کد خبر: 335043
۰
۰
نسخه چاپی

راه پرداخت پول‌های ایران را به کره گفتیم/ وضعیت ارز خوب می‌شود

به گزارش قم پرس عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره آزادسازی منابع مالی ایران، اظهار کرد: در دیدار با سفیر کره جنوبی تاکید کردیم که چگونه ایران باید از منابع‌اش استفاده کند، حالا اینکه کره‌ای ها با هرکسی می‌خواهند مذاکره کنند.

همتی گفت: منابع متعلق به بانک مرکزی است و بانک مرکزی این حق را دارد که اقدام حقوقی کند. خسارت زیادی از این بابت به جمهوری اسلامی خورده است. کره‌ای ها خودشان درخواست کردند و آمدند صحبت کردند که می‌خواهند منابع ایران را پرداخت کنند و ما هم راه پرداخت را به آنها نشان دادیم.

وی افزود: پولی که بانک مرکزی در کره جنوبی دارد ۷ میلیارد دلار است و قرار شد پرداخت شود. اجازه بدهیم طبق توافق با کره جنوبی جلو برویم.

رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است پول در اختیار ایران قرار بگیرد یا کالا؟ گفت: فقط پول به حساب بانک‌های ما می‌آید.

همتی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه گفته می‌شود حداقل پرداختی کره در مرحله اول یک میلیارد دلار است را تائید می‌کنید؟، گفت: بله، حداقل یک میلیارد دلار است.

وی ادامه داد: ما مذاکرات گسترده‌ای را با عراق، عمان، کره جنوبی و ژاپن شروع کردیم و فضا خیلی بهتر شده است و به تدریج این اتفاق خواهد افتاد.

رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که آیا این کشورها توانسته‌اند مجوز اوفک را بگیرند؟ گفت: این مشکل خودشان است و به ما ربطی ندارد.

همتی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه وضعیت ارز چه می‌شود؟ گفت: وضعیت ارز هم خوب خواهد شد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید