کد خبر: 335065
۰
۰
نسخه چاپی

جشن میلاد امام علی(ع) در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد

در این مراسم که مجاوران و زایران حرم مطهر کریمه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) حضور داشتند؛ علاوه بر سخنرانی، مداحان اهل بیت نیز به مولودی پرداختند.

همچنین در روز میلاد امام علی(ع) پس از نماز ظهر و عصر مداحان اهل بیت در بارگاه نورانی بانوی کرامت به مولودی‌خوانی و در شام میلاد نیز حجت‌الاسلام حسینی قزوینی از خطیبان در جمع زایران و مجاوران حرم مطهر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ایراد سخن می‌پردازد.

بر اساس این گزارش، ویژه برنامه جشن شب میلاد حضرت علی(ع) با مدح‌خوانی مداحان اهل بیت و نیز شعرخوانی سید حمیدرضا برقعی از شاعران آیینی کشور و قم در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد؛ همچنین حجت‌الاسلام‌ رنجبر از خطیبان درباره سیره زندگانی امیرالمومنان(ع) سخنرانی کرد.

لازم به ذکر است، این مراسم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار و همچنین به‌ صورت زنده از شبکه سه سیما، شبکه نور (سیمای استانی قم) و شبکه‌های مجازی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) پخش شد.

همچنین امروز در مسجد مقدس جمکران، آیین قرائت دعای کمیل با عنوان «کمیل عارفانه» با سخنرانی حجت‌الاسلام طباطبایی از خطیبان و قرائت دعا توسط حاج احمد نصراللهی بعد از نماز مغرب و عشا با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

فردا (جمعه هشتم اسفند) نیز در مسجد مقدس جمکران، مراسم قرائت دعای ندبه با سخنرانی آیت‌الله توکل و قرائت دعای حاج سیدعلی حسینی‌نژاد برگزار می شود.

این برنامه‌ها به دلیل شرایط کرونایی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی با حضور جمعیت برگزار می‌شود؛ البته عاشقان اهل بیت(ع) در شهرهای دیگر می‌توانند این برنامه‌ها را از طریق صفحه اینستاگرام این مسجد به نشانی jamkaran_ir به صورت پخش زنده مشاهده کنند.

حضرت علی(ع) نخستین امام شیعیان در ۱۳ رجب سال ۳۰ عام‌الفیل (۲۳ سال پیش از هجرت) در مکه مکرمه و داخل کعبه (خانه خدا) متولد شد.

علی ابن ابیطالب(ع) پسرعمو و داماد پیامبر اکرم اسلام(ص)، همسر حضرت فاطمه زهرا(س)، پدر و جد ۱۱ امام شیعه است؛ پدر ایشان ابوطالب و مادر ایشان فاطمه بنت اسد بودند و نخستین مردی بود که به پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص) ایمان آورد.

امام علی(ع) همواره از سوی شیعیان، جایگاه و منزلت ویژه‌ای داشته و پس از پیغمبر بزرگوار اسلام(ص)؛ بهترین، باتقواترین و عالم‌ترینِ انسان‌ها و جانشین برحق حضرت محمد مصطفی(ص) بوده است.

بر این اساس برخی از صحابه از همان زمان حیات پیامبر اسلام(ص)، پیروان امام علی(ع) و دوستداران ایشان، «شیعه» دانسته‌ می‌شده‌اند؛ «شیعیان» کسانی هستند که حضرت علی(ع) را جانشین بلافصل پیامبر(ص) از سوی خدا می‌دانند.

سرانجام، امام علی(ع) در سحرگاه ۱۹ رمضان سال ۴۰ هجری قمری در مسجد کوفه در حال سجده، به دست «ابن ملجم» ضربت شمشیر خورد و ۲ روز بعد، در ۲۱ رمضان به شهادت رسید؛ حرم مطهر حضرت علی(ع) در نجف اشرف (عراق) قرار دارد.

سیزدهم ماه رجب، روز میلاد حضرت علی(ع) و روز پاسداشت مقام «پدر» و روز «مرد» نیز نامیده شده است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید