رعایت موازین بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا ضروری است

به گزارش خبرنگار ما، حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی در خطبه های نماز جمعه قصرشیرین در جمع نمازگزاران افزود: با توجه به خیز موج چهارم ویروس کرونا و افزایش شمار مبتلایان باید استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت را برای حفظ سلامت خود و دیگران در برابر این ویروس منحوس جدی بگیریم.
وی اظهار داشت: ما باید تلاش کنیم تا یار و باور مدافعان سلامت در مقابله با ویروس کرونا باشیم چون هرگونه عادی انگاری دستورالعمل های بهداشتی عواقب جبران ناپذیری دارد.
خطیب موقت جمعه قصرشیرین در ادامه با اشاره به شایعه های دشمن در تضعیف نشاط اجتماعی گفت: مشاهده می کنیم خبرهایی که هیچ اساس و پایه ای ندارند از سوی دشمن انعکاس می یابد و همین عاملی در تضعیف نشاط جامعه است.
شامحمدی اضافه کرد: نشاط اجتماعی یک احساس مثبت است که افراد جامعه در زندگی اجتماعی در کنار یکدیگر کسب می کنند و انگیزه ای لازم برای حرکت و پیشرفت جامعه است.
او گفت: ما باید میان شادی و نشاط اجتماعی باید تفاوت قائل شویم چون شادی یک احساس زودگذر ولی نشاط اجتماعی یک حس بادوام و پایدار است از این رو باید برای ایجاد نشاط در جامعه تلاش کنیم.
وی اظهار داشت: امنیت یکی از مولفه های ایجاد نشاط اجتماعی است که یکی از عوامل تضعیف آن ترس و شایعه پراکنی از سوی دشمن است که تاثیر مخربی در جامعه ایجادمی کند از این رو ما باید طبق فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی گول شایعات بنگاه های سخن پراکنی و عوامل بیگانه را نخوریم.

او همچنین بر اطلاع رسانی به موقع توسط رسانه های داخلی تاکید کرد و گفت: عدم اطلاع رسانی توسط رسانه های داخلی باعث تقویت شایعات و عدم احساس امنیت و نشاط اجتماعی می شود.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت و ۱۸۶کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرزها ۲مرز رسمی خسروی و پرویزخان فعال است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید