بستری ۱۷۵ بیمار مبتلا به کرونا در اردبیل/ ۸ بیمار فوت کردند

شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار مهر، برگزاری هرگونه دورهمی های خانوادگی را منشأ اصلی افزایش ابتلاء به کرونا در خانواده‌ها عنوان کرد و افزود: ویروس کرونا در تجمعات و در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به راحتی شیوع پیدا می‌کند و ضروری است خانواده‌ها در این ایام از برگزاری هرگونه مراسم عروسی و عزاداری یا مهمانی‌های خانوادگی اجتناب کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از افزایش میزان تردد با توجه به فرا رسیدن عید نوروز ابراز نگرانی کرد و گفت: این روزها شاهد شلوغی بازار و مراکز خرید در استان هستیم و در صورتی که مردم به پروتکل‌های بهداشتی بی توجهی کنند در هفته‌های بعدی نیز شیوع گسترده‌ای از ویروس کرونا را در استان اردبیل شاهد خواهیم بود.

کرونا در اردبیل ۸ بیمار را از نفس انداخت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اشاره به اینکه در هفته جاری شاهد بستری شدن ۱۷۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان اردبیل بوده ایم، گفت: علت افزایش قابل توجه میزان بستری‌ها تأخیر در مراجعه بیماران به مراکز درمانی استان اردبیل است و در صورت ادامه این روند رشد قابل ملاحظه‌ای را در آمار بیماران بد حال و فوتی خواهیم داشت.

وی به آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در هفته جاری نیز اشاره کرد و افزود: امروز شاهد فوت ۲ نفر دیگر از هم استانی‌هایمان در ۲۴ ساعت گذشته بوده ایم که با احتساب آمار فوتی‌های هفته جاری تعداد جان باختگان ناشی از کرونا در استان اردبیل به هشت نفر می‌رسد.

حبیب زاده ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های داغدار بیماران کرونایی از آنان خواست از تجمع در آرامستان های استان اردبیل و برگزاری هرگونه مراسم ختم خودداری کرده و با مشارکت در کارهای خیرخواهانه و قرائت فاتحه روح آن عزیزان را شاد کنند.

وی از بستری شدن ۲۳ بیمار دیگر در بیمارستان‌های استان اردبیل در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: هم اکنون ۵۲ بیمار بد حال نیز در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند و با ادامه این روند شاهد تکمیل ظرفیت تمامی بخش‌های اورژانس و اضطراری کرونایی خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل آمار بهبود یافتگان کرونایی در هفته گذشته را ۱۵۲ نفر اعلام کرد و افزود: این بیماران با بهبودی نسبی و شرایط اولیه مساعد از بیمارستان مرخص شدند ولی ادامه روند درمان این عزیزان در قرنطینه خانگی خواهد بود.

حبیب زاده وضعیت زرد کرونایی را در شهرستان‌های اردبیل، مشگین شهر، پارس آباد و خلخال عنوان کرد و گفت: شهرستان‌های بیله سوار، اصلاندوز، گرمی، نمین، نیر و کوثر در وضعیت آبی شیوع کرونا قرار دارند که امیدواریم با تداوم همکاری مردم بتوانیم این وضعیت را کنترل و بهبود ببخشیم.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید