آمار بیماران کووید ۱۹ فارس به مرز ۱۷۸ هزار نفر رسید

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز جمعه با اعلام این آمار گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۶۳۸ هزار و ۲۶ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۱۷۵هزار و ۷۷ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

سید روح الله حسینی افزود: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۳۳ هزار و ۴۷۷مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد دو هزار و ۸۳۱ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۷۷ هزار و ۹۰۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

حسینی مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز ۵۷۶ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۸۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه سه هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون جان خود را از دست دادند، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را سه هزار و ۲۴۲ نفر اعلام کرد.

حسینی همچنین از بهبودی ۱۶۹ هزار و ۷۱۲ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به چالش هایی که هم اکنون در زمینه بیماری کووید ۱۹ قوت گرفته که علاوه بر مواجهه با موج جدید بیماری، شاهد ورود نوع جهش یافته انگلیسی به کشور نیز هستیم، تاکید کرد: در این شرایط لازم است بیش از گذشته نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی پایبند باشیم.

وی استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی از دیگران، پرهیز از حضور در دورهمی های خانوادگی و شستشوی و مرتب دست ها را مهم ترین توصیه ها در این زمینه برشمرد که لازم است جدی گرفته شود.

تغییر وضعیت رنگ کرونا در ۲۵ شهرستان این استان به زرد و نارنجی، همچنین مشاهده ویروس جهش یافته این بیماری موسوم به "انگلیسی"در فارس و بی‌توجهی برخی از مردم به این مسائل، موجب نگرانی مسوولان و کادر درمانی فارس از شروع موج چهارم کرونا در این منطقه شده است.

فارس کارنامه نسبتا درخشانی در مبارزه با کرونا ظرف یک سال گذشته دارد که این امر نتیجه تلاش کادر بهداشت و درمان، مردم و مسوولان است.

با توجه به اینکه ویروس جهش یافته کرونا با عنوان "کرونا انگلیسی" در فارس مشاهده شده است، می‌طلبد آمادگی لازم برای مبارزه با آن ایجاد شود و همچنین اقدامات پیشگیرانه‌ در این زمینه در دستور کار قرار گیرد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید