کد خبر: 335102
۰
۰
نسخه چاپی

۲ پروژه شهری در اصفهان به بهره برداری رسید

به گزارش قم پرس صبح امروز جمعه هشتم اسفند ماه دو پروژه مهم شهری با حضور رئیس دفتر رئیس جمهور در شهرهای اصفهان و مبارکه به بهره برداری رسید.

افتتاح پل آفتاب و خیابان‌های تابان و آسمان که منتهی به پل آفتاب هستند از جمله طرح‌هایی است که توسط محمود واعظی به بهره برداری رسید.

عملیات اجرایی خط دوم مترو اصفهان از غرب با تی بی ام با قطر ۹ متر از دیگر پروژه‌هایی است که امروز با حضور رئیس دفتر رئیس جمهور افتتاح شده است.

سیاست‌هایی که توسعه شهرها را دنبال می‌کند نباید متوقف شود

رئیس دفتر رئیس جمهور در آئین افتتاح پل آفتاب با بیان اینکه کاهش آلاینده‌های محیط زیستی و حفظ سلامت شهروندان همواره در دستور کار دولت بوده است، اظهار داشت: توسعه مسیرهای آزادراهی و بزرگراهی و هر مسیری که منجر به کاهش ترافیک و تجمیع خودروها شود به محیط زیست کمک می‌کند.

محمود واعظی با بیان اینکه توسعه بزرگراه‌ها و طرح‌های باز کننده گره‌های ترافیکی در سه کلانشهر اصفهان، تهران و تبریز در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: پروژه حلقه حفاظتی در آرام کردن ترافیک و سامان دادن به وضعیت عبور و مرور در اصفهان نقش بسزایی داشته و بستر توسعه آینده این کلانشهر را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه نباید سیاست‌هایی که توسعه شهرها را دنبال می‌کند، متوقف شود، حق مردم اصفهان اجرای پروژه‌های بزرگ است، ادامه داد: باید توجه داشت که اصفهان در تاریخ ایران باعث سربلندی بوده و امروز نیز در تولید، اقتصاد و فرهنگ، یک استان در کشور پیشرو است.

به گزارش مهر، مساحت پل آفتاب ۲۱۰ هزار مترمربع است که ۱۴۵ هزار مترمربع از مساحت پروژه مربوط به اجرای تقاطع غیر همسطح و کندروهای اتوبان و ۶۵ هزار متر مربع مساحت مسیر اتصال تقاطع به بلوار فرزانگان است.

چهار هزار و ۹۰۰ متر مربع پل‌سازی در این پروژه انجام شده است و حجم بتن ریزی در پل آفتاب و ادامه بلوار فرزانگان بیش از ۶۰ هزار تن بوده است.

در این پروژه ۱۵۰ هزار تن آسفالت ریزی انجام و بیش از یک میلیون مترمربع سطح آسفالت شده و در مجموع برای بهره برداری از این پروژه ۵۹۱ میلیارد ریال هزینه شده است.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید