کد خبر: 335314
۰
۰
نسخه چاپی

تأکید بر همکاری مشترک مراکز قرآنی ایران و الجزایر

به گزارش قم پرس، باشگاه خوشنویسی و تذهیب در الجزایر وابسته به مؤسسه هنری آفاق، یک دوره مسابقه خوشنویسی و تذهیب قرآن در استان‌های مختلف الجزایر برگزار و در مراسمی با شکوه در تالار قصر الثقافه مفدی زکریا وابسته به وزارت فرهنگ این کشور به نفرات اول تا سوم این مسابقه جوایزی اهدا کرد.

در این مراسم که در شرایط کرونایی و با رعایت موازین بهداشتی برگزار شده بود، سیدجلال جعفری میرآقایی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در الجزایر به عنوان مهمان حضور داشت.

وی در جریان برگزاری این مسابقه با برگزار کنندگان مسابقه و هنرمندان خوشنویس و تذهیب کار الجزایری دیدار و در خصوص راه‌های گسترش همکاری‌های فرهنگی و هنری بین دو کشور گفت‌وگو کرد.

هنرمندان خوشنویس و تذهیب کار الجزایری در مکتب هنری خوشنویسان و تذهیب کاران ایران آموزش دیده و در سخنرانی‌های خود با تمجید از جایگاه جمهوری اسلامی ایران در هنرهای قرآنی، کشورمان را از پیشگامان فعال در این زمینه معرفی کردند.

رایزن فرهنگی کشورمان در دیدار با محمد بن قانیف، رئیس باشگاه و عمید الخطاطین الجزایر آمادگی نمایندگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در الجزایر و سایر مراکز قرآنی و هنری کشورمان را برای همکاری بیشتر در کلیه زمینه‌های قرآنی و هنری با مراکز هنری و هنر دوستان الجزایری اعلام کرد.

وی همچنین، جمهوری اسلامی ایران را مهد پرورش استعدادهای درخشان در تمامی زمینه‌های قرائت، خوشنویسی، تذهیب، تواشیح، حفظ و تفسیر قرآن توصیف کرد.

محمد بن قانیف، عمید الخطاطین الجزایر نیز با استقبال از پیشنهادات رایزن فرهنگی ایران در الجزایر بر لزوم ارتباط و همکاری مشترک بین مراکز قرآنی دو کشور تأکید کرد و کتاب آسمانی قرآن را محور وحدت و برادری مسلمانان دانست.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید