کد خبر: 335348
۰
۰
نسخه چاپی

۱۴ هزار نفر در جشنواره بین المللی قرآن و حدیث المصطفی شرکت کردند

حجت الاسلام محمدحسین رفیعی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران، افزود: بیست و شمشین دوره این رویداد علمی از اوایل مهرماه سالجاری با ابلاغ ۱۸ رشته در بخش طلاب و کارکنان المصطفی و ۲۰ رشته در بخش خانواده طلاب آغاز بکار کرد.

وی ادامه داد: از مجموع ۱۸ رشته بخش طلاب و کارکنان المصطفی ۸ رشته به صورت شفاهی و ۱۰ رشته در قالب رویداد کتبی برگزار می‌شود.

رفیعی اضافه کرد: با بیان اینکه در مجموع ۱۱ هزار نفر در بخش طلاب و کارکنان و ۳ هزار نفر در بخش خانواده طلاب در این جشنواره شرکت کرده اند، گفت: مرحله نهایی بیست و ششمین دوره این جشنواره روز ۱۹ اسفندماه سال جاری از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ شب ترتیب خواهد یافت.

به گفته وی، مراسم اختتامیه این جشنواره به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت محدود ترتیب خواهد یافت و آثار شفاهی بصورت از پیش ضبط شده مورد ارزیابی و داوری نهایی قرار می‌گیرد.

وی افزود: تمام هزینه‌های جشنواره از منابع خیرین و خارج از بودجه‌های عمومی این نهاد علمی تامین شده‌است.

رفیعی یادآورشد: درجشنواره امسال ۴ رشته جدید دربخش شفاهی شامل مقتل خوانی، دعا خوانی، همخوانی و خطبه خوانی برای اولین بار اضافه شده‌است.

وی عنوان کرد: در مرحله اول ۳۰۰ نفر از طریق قرعه کشی برگزیده شده‌اند و در مرحله نهایی نفرات برتر رشته‌های معرفی می‌شوند و در مجموع از ۸۰ نفر برتر تجلیل به عمل می‌آید.

رفیعی گفت: تعداد شرکت کنندگان درجشنواره امسال نسبت به سال گذشته حدود 10 درصد کاهش یافته اما از نظر کیفی جشنواره تقویت شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: اهتمام به امر قرآن و حدیث در جامعه المصطفی زیاد است و این نهاد علمی یکی از رسالت مهم خود را بالندگی حرکت های قرآنی برای تحقق توان رقابت پذیری طلاب المصطفی در کشورهای مختلف است.

رفیعی تصریح کرد: ۹ درصد کل طلاب المصطفی حافظ کل قرآن کریم هستند و۳۰۰ نفر قاری برجسته نیز در این نهاد علمی مشغول تحصیل

می‌باشند.

وی افزود: ۴ هزار پژوهشگر قرآنی به همراه ۲۹ گروه علمی قرآنی و حدیثی در ایران و هشت کشور دیگر از نمونه‌های اهتمام ویژه المصطفی به مساله قرآن و حدیث است.

رییس ستاد جشنواره قرآنی و حدیثی جامعه المصطفی بیان کرد: ۱۲ انجمن علمی مربوط به قرآن و حدیث به همراه ۶ مجله مرتبط به قرآن و عترت در ایران و خارج از کشور توسط این نهاد علمی اداره می‌شود.

به گفته وی، تاکنون ۷۰۰ کتاب در موضوع قرآن و حدیث به زبان‌های مختلف دنیا توسط جامعه المصطفی ترجمه یا تدوین و ۳ هزار پایان نامه کارشناسی و رساله دکتری در موضوع قران و حدیث دفاع شده‌است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید