دوازدهم اسفندماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

گزارش ها و آمارهای منتشره از سراسر کشور بیانگر آن است که اگر از بیماری کووید ۱۹ در لابلای کارهای پایانی سال غفلت کنیم سال ۱۴۰۰ را هم باید با دلشوره و ترس از این بیماری آغاز کرده و ادامه دهیم.

هرچند واکسیناسیون عمومی به طور گسترده در نقاط مختلف و برای گروه های هدف آغاز شده اما این مسئله دلیلی بر کم توجهی و رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی نیست، موضوعی که این روزها در سطح شهرها و مراکز خرید بسیار مشاهده می شود.

اطلاع از وضعیت کرونا در استان های مختلف شاید شما مخاطب گرامی را بیشتر در جریان قرار دهد تا با درایت بیشتری بتوانید فعالیت روزمره خود در پایان سال را مدیریت کنید به همین منظور کلیاتی از این شرایط در ادامه آورده می شود:

آذربایجان غربی

سهم آذربایجان غربی از مبتلایان و فوتی های ناشی از کرونا در کشور، به ترتیب هفت و ۶ درصد است و وضعیت کرونا در این استان مناسب نیست به گونه ای که ۹ مورد فوتی و حدود ۱۰۰ نفر بستری نشان‌دهنده افزایش محسوس نسبت به روزهای گذشته است.

کل فوتی های ناشی از این ویروس در استان به سه هزار و ۶۴۵ نفر رسیده است و اکنون ۴۹۰ نفر در مراکز درمانی استان بر اثر ابتلا به سندرم حاد تنفسی بستری بوده که از این تعداد ۲۵۲ نفر مشکوک و ۲۳۸ نفر مبتلای قطعی به کووید ۱۹ هستند.

آذربایجان شرقی

در طول یک هفته گذشته پنج مورد مثبت در شهرستان هشترود گزارش شده که از این تعداد یک نفر فوت کرده، یک نفر دیگر از بیمارستان ترخیص شد و سه نفر هم در بیمارستان امام حسین (ع) بستری هستند.

اردبیل

مجموع جان‌باختگان شیوع سه موج بیماری کرونا در استان اردبیل در یک سال گذشته به یک هزار و ۴۰۲ نفر رسیده و وضعیت پایدار شیوع کرونا در این استان طی ۲۴ ساعت با جان باختن یک نفر مبتلا و بستری شدن ۲۲ بیمار جدید در مراکز درمانی ادامه دارد.

همچنین روند آرام نزولی شیوع کرونا در استان اردبیل طی روزهای اخیر هم ادامه یافت به طوری که در یک هفته اخیر آمار بستری روزانه مبتلایان به کووید ۱۹ در این استان بین ۲۰ تا ۳۰ نفر در نوسان بود و مجموع افراد بستری همزمان در مراکز درمانی این استان نیز از ۱۸۵ نفر به ۱۶۶ نفر افت کرد.

با وجود وضعیت پایدار شیوع کرونا، مسئولان حوزه بهداشت و درمان استان اردبیل طی روزهای اخیر وضعیت این استان را در زمینه شیوع کرونا شکننده عنوان کرده و نسبت به شیوع موج چهارم کرونا هشدار داده‌اند.

هم‌اکنون کل استان اردبیل در زمینه شیوع کرونا در وضعیت آبی قرار دارد و هشت شهرستان بیله‌سوار، سرعین، اصلاندوز، کوثر، نیر، نمین، انگوت و گرمی در وضعیت آبی (وضعیتی بین سفید و زرد) و چهار شهرستان اردبیل، خلخال و مشگین‌شهر و پارس‌آباد در این استان در وضعیت زرد قرار دارند.

ایلام

به دلیل شرایط خاص استان ایلام، محدودیت‌های کرونایی در مرز بین‌المللی مهران با جدیت دنبال می‌شود و تاکنون از تعداد ۴۴۴ رپیدتست از افرادی که در این مرز تردد داشته‌اند، هشت مورد مثبت ابتلا به کرونا ثبت شده است.

بیشترین درصد رعایت پروتکل های بهداشتی در ماه های بهمن و اسفند در شهرستان بدره و کمترین درصد نیز در شهرستان ملکشاهی ثبت شده است.

بوشهر

میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی در استان بوشهر که اکنون ۶ شهرستان آن به رنگ زرد و چهار شهرستان به رنگ آبی هستند ۸۵.۸ درصد مطلوب و ۱۴.۲ درصد نامناسب است.

همچنین میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اداره‌های این استان ۹۵.۵ درصد، بانک‌ها ۹۴ درصد، اصناف، اماکن و کارگاه‌ها ۸۲ درصد، مدارس ۹۸ درصد، شرکت‌ها و کارخانه‌ها ۷۱ درصد، بیمارستان‌ها ۱۰۰ درصد، مطب‌ها ۹۷.۵ درصد و در داروخانه‌ها ۹۵.۵ درصد است و نانوایی‌ها، دفاتر پیشخوان، پاساژها از مراکزی هستند که میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در آنها کمتر است.

اکنون ۸۷ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند که از این تعداد ۱۲ مورد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه قرار دارند و پنج نفر با کمک دستگاه نفس می‌کشند.

کل موارد مثبت از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان بوشهر تاکنون ۲۰هزار و ۳۰۹ نفر و شمار جان باختگان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا نیز ۸۸۹ نفر گزارش شده است.

زنجان

وضعیت ویروس کرونا در بخش سرپایی و بستری استان زنجان نیز پایدار است به گونه ای که مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته کووید- ۱۹ نیز نسبت به هفته آخر بهمن‌ تغییر معناداری نداشته‌ است.

هم اکنون بیش از ۲۴ درصد زنجانی‌ها در برابر کرونا ایمن هستند و بنابر بر تاکید مسوولان مردم باید همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

بر اساس آمار از هشتم اسفندماه تاکنون شهرستان‌های زنجان، خدابنده، طارم، خرمدره و ابهر در وضعیت زرد کرونا و شهرستان‌های سلطانیه، ایجرود وماهنشان در وضعیت آبی کرونا قرار گرفته اند.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۴۶ هزار و ۸۲۹ مورد مثبت کرونا در این استان شناسایی شده و بستری تجمعی بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان ۱۹ هزار ۸۷۶ نفر بوده است.

چهارمحال و بختیاری

بر اساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سه شهرستان بن، سامان و خانمیرزا در وضعیت آبی (کم خطر) شیوع کرونا و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند.

هم اینک ۱۰۵ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به ویروس کرونا در مراکز درمانی این استان بستری هستند که از این تعداد ۷۳ نفر قطعی مثبت و مابقی در انتظار نتایج آزمایشات هستند.

همچنین با توجه به قرار گرفتن بروجن در مسیر تردد استان‌های خوزستان و اصفهان و به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید کرونایی در شهرستان بروجن از جمله ممنوعیت برگزاری هرگونه تجمع، همایش، مراسم عروسی و ختم، سمینار و جشنواره‌ها، جلوگیری از پذیرش هرگونه مهمان به‌ویژه از استان خوزستان، کنترل پایانه‌های بار و مسافر، نظارت بیشتر بر ناوگان حمل مسافر و بار و جلوگیری از ادامه سفر افراد مشکوک و مبتلا ظرف ۲ هفته در نظر گرفته شده است.

خوزستان

استان خوزستان که این روزها بیش از سایر استان ها درگیر مبارزه با ویروس کرونا است مسوولان استان اعلام کرده اند که برای جلوگیری از شیوع بیشتر اعمال محدودیت‌های کرونایی تا زمانی که از شرایط اضطراری خارج شویم همچنان ادامه خواهد داشت.

همچنان بار مراجعات به مراکز درمانی بالا بوده و اکنون ۱۱ شهرستان استان در وضعیت قرمزشیوع کرونا و هشت شهرستان نیز نارنجی هستند.

شرایط خاص کرونایی در استان خوزستان احتمال ممنوعیت سفرهای نوروزی را تشدید کرده و در صورتی که وضعیت شهرهای استان قرمز، نارنجی و زرد باشد این محدودیت اعمال خواهد شد البته ستاد مقابله با کرونا تصمیم گیری در این زمینه را به روزهای پایانی سال و به مهار روند ابتلا به بیماری کووید ۱۹ منوط کرده است.

اکنون به ازای هر بیمار کرونایی در استان، ۱۲۳ بیمار تولید می شود و بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی اهواز تا زمانی که این عدد به کمتر ۱۰۰ نرسد، شیب بیماری در خوزستان نزولی نمی‌شود.

از مردم این استان خواسته شده از آنجا که ۲۵ درصد موارد ابتلا به بیماری در خانواده ها است به محض بروز کوچکترین علائمی همچون بدن درد، تب و گلودرد افراد ابتدا باید خود را قرنطینه کرده و سپس به مراکز بهداشتی ما در سطح استان مراجعه کنند.

از آبادان هم خبر رسیده که چهار فرد مبتلا به کرونا در شادگان، خرمشهر و آبادان در ۲۴ ساعت گذشته جان باختند.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته با انجام ۴۵۲ مورد آزمایش کرونا تعداد ۲۲۵ فرد مبتلا در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان شناسایی شدند و با استناد به آمار دانشگاه علوم پزشکی آبادان اعلام کرده است که شمار مبتلایان به کرونا در شهرستان های خرمشهر، شادگان و آبادان همچنان صعودی است.

از اهالی ساکن در منطقه جنوب غرب خوزستان خواسته شده ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی از حضور در اجتماعات و مراسم عزاداری و عروسی خودداری کنند.

سیستان و بلوچستان

از سیستان و بلوچستان هم خبر رسیده که با افزوده شدن ۲۹ کرونایی دیگر در استان شمار مبتلایان به این ویروس به ۲۷ هزار و ۸۳۲ نفر افزیش یافته است و هم‌اینک ۶۶ بیمار با علایم تنفسی در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان بستری هستند.

همچنین ۱۳ ‌بیمار کرونایی در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند و شمار درگذشتگان این ویروس در سیستان و بلوچستان تا کنون به یکهزار و ۱۶۶ نفر رسیده است.

کهگیلویه و بویراحمد

شهرستان باشت واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از شهرهای درگیر با کرونا و در وضعیت زرد قرار دارد که تاکنون پنج هزار و ۳۵۲ مورد تست کرونا از افراد با علائم مشکوک گرفته شده و نمونه آزمایشی ۲۰درصد از این تعداد مثبت بوده است.

گردشگرپذیر بودن منطقه از مهمترین نگرانی های مسئولان برای انتشار ویروس کرونا است و بسیاری از مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان در مجالس ختم به بیماری مبتلا شده اند که این امر به حداقل رساندن آیین های ختم را ضروری کرده است.

کرمان

هر چند استان کرمان ۲ پیک بیماری را تجربه کرده، اما بدان معنی نیست که خطر این استان را تهدید نمی‌کند و مسوولان همچنان بر رعایت کردن اصول مراقبتی استفاده از ماسک، فاصله گذاری و تغذیه مناسب اصرار دارند.
این استان از ۲۹ آذر ماه به بعد شهر قرمز کرونایی نداشته و در مجموع وضعیت دی ماه و اوایل اسفند ماه استان به لحاظ بیماری تثبیت شده است و تنها نگرانی ورود کرونای انگلیسی است که درگیری در سنین پایین و قدرت ابتلا و فوت بیشتری دارد.
از مجموع ۲ هزار تخت بیمارستانی استان در زمان حاضر ۴۰۰ مورد آن اشغال است که ۱۲۴ مورد قطعی کووید ۱۹ و ۲۷۷ مشکوک به بیماری هستند تعدادی هم در آی سی یو و تحت دستگاه تنفس مصنوعی قرار دارند.
لرستان

براساس اعلام معاونت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد استانی شهرستان های خرم آباد، بروجرد، الیگودرز، کوهدشت، پلدختر، دلفان و سلسله، دورود و ازنا در وضعیت زرد و رومشکان و چگنی در وضعیت آبی شیوع کرونا قرار دارند و شمار مبتلایان کرونا در این استان با شناسایی ۱۸7بیمار جدید تا دهم اسفندماه به ۶۷ هزار و 761 نفر رسیده است.

با توجه به این شرایط از مردم خواسته شده باتوجه به قدرت سرایت و میزان کشندگی بالای ویروس جدید و از طرفی امکان بسیار زیاد انتقال بیماری از سمت استان خوزستان برای جلوگیری از ابتلای خود و اطرافیان به این ویروس نکات بهداشتی را رعایت کرده و حتی المقدور از تردد در بازار، معابر و مکان‌های عمومی و همچنین شرکت در اجتماعات شادی و عزا و دورهمی ها خودداری کنند.

هرمزگان

استان هرمزگان که از دیگر استان های درگیر با کرونا است در ۲۴ ساعت گذشته شاهد فوت یک نفر بوده و اکنون ۱۰۳ نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان ها بستری هستند که حال ۶ نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

شمار جان باختگان این ویروس در استان به یک هزار و ۲۷ نفر رسیده و هم اکنون یک هزار و ۲۹۵ مبتلا به کرونا در هرمزگان در قرنطینه خانگی به سر می برند و وضعیت آنها به صورت مستمر از طریق کارشناسان شبکه های بهداشت و درمان رصد می شود.

شرایط کرونایی استان هرمزگان هر چند این روزها با کاهش مبتلایان همراه بوده اما مسوولان این وضعیت را شکننده و حساس دانسته و همچنان خواستار رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم هستند.

طی هفته اخیر بستک، بندرخمیر و پارسیان بیشترین میزان ابتلا به کرونا را داشته اند و پس از آن در بندرلنگه، بندرعباس، کیش، جاسک و سیریک هم تا حدودی افزایش موارد مثبت کرونا گزارش شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه وضعیت استان بسیار شکننده و حساس است، گفت: تاکنون ۱۳ فرد مبتلا به کرونای جهش یافته در استان شناسایی شده است و متاسفانه سن مبتلایان مراجعه کننده به مراکز درمانی در هرمزگان رو به کاهش است که این نشانه خوبی نبوده و حاکی از گسترش کرونای جهش یافته در استان است.

این مقام مسوول با اشاره به سرعت و عوارض بیشتر کرونای جهش یافته از مردم خواست با مشاهده اولین علائم بیماری در خود یا اطرافیان بلافاصله به مراکز درمانی مراجعه کنند.

دوازدهم اسفندماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

آخرین وضعیت کرونایی کشور

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر سه شنبه اعلام کرد: تاکنون یک میلیون و ۶۴۸ هزار و ۱۷۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۸۶ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۰ هزار و ۲۶۷ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۴۹۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۸۴ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۶۴۸ هزار و ۱۷۴ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۰ هزار و ۲۶۷ نفر رسید.

لاری گفت: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۴۰۶ هزار و ۸۴۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. سه هزار و ۷۳۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت افزود: تا کنون ۱۰ میلیون و ۹۷۲ هزار و ۱۰۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری بیان کرد: در حال حاضر ۱۱ شهرستان قرمز، ۳۲ شهرستان نارنجی، ۲۵۱ شهرستان زرد و ۱۵۴ شهرستان آبی هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

کدام استان‌ها به جمع دریافت کنندگان واکسن کرونا پیوستند؟

امروز (۱۲ اسفندماه) محموله واکسن کرونا برای تزریق به کادر درمانی به شهرستان هشترود در مراغه رسید و نخستین واکسن نیز در بیمارستان امام حسین (ع) تزریق شد.

این محموله شامل ۴۵ دوز است که ۳۰ دوز آن در بیمارستان امام حسین (ع) به کادر درمان و ۱۵ دوز دیگر نیز به کارکنان مراکز ۱۶ ساعته تزریق می‌شود.

همچنین امروز نخستین محموله واکسن کرونا در عجب‌شیر با ۴۵ دوز ، یکی دیگر از شهرستان‌های جنوبی آذربایجان‌شرقی رسید و قرار است۳۸ دوز آن به کادر بیمارستانی و هفت دوز به کادر بهداشتی تزریق ‌شود.

بر اساس اعلام مسوولان تاکنون هیچ عارضه و مشکلی به تزریق شدگان واکسن روسی اسپوتنیک در استان هرمزگان در مرحله اول گزارش نشده است و مرحله دوم واکسیناسیون کرونا در این استان آغاز شده است.

در مرحله دوم واکسیناسیون کرونا ۲هزار و ۲۰۰دوز واکسن به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تحویل داده شده که بر اساس اولویت های تعیین شده و ابلاغی به ۲۲۰۰نفر از جمله نیروهای بهداشتی، نیروهای اورژانس، بهورزان با بیماری زمینه ای و دیگر گروه های هدف تزریق می شود.

امروز همچنین ۱۰۵ نفر از کادر درمانی شاغل در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان در برابر ویروس کرونا واکسینه شدند.

واکسن تزریق شده در سیستان و بلوچستان از نوع اسپوتنیک وی و محصول کشور روسیه بوده و گزارشات علمی و اپیدمیولوژیک تا این لحظه در مجموع بیانگر بی‌خطر بودن این واکسن و اثر بخشی بیش از ۹۰ درصدی آن است.

همچنین از آغاز فار دوم این طرح کادر درمان و مدافعان سلامت شاغل در بیمارستان‌ها، بخش اورژانس، بخش عمومی، مراکز ۱۶ ساعته، کادر آزمایشگاه و تعداد محدودی از گروه‌های آسیب پذیر شامل سالمندان بالای ۶۵ سال و جانبازان بالای ۵۰ درصد علیه کووید ۱۹ بوسیله واکسن روسی «اسپوتنیک وی» واکسینه خواهند شد.

مرحله دوم واکسیناسیون برای ۶۴۰ نفر در استان اردبیل شروع شده است و در مرحله نخست نیز ۱۲۰ نفر از کارکنان بخش درمان واکسن روسی اسپوتنیک را دریافت کردند.

دوازدهم اسفندماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

چند توصیه و هشدار کرونایی

دانشگاه های علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی استان های مختلف با گذشت یک سال از ورود ویروس کرونا به کشور همواره توصیه هایی برای در امان ماندن از ابتلا به این ویروس داشته اند و امروز نیز در خبرهای منتشره باز هم بر این موارد تاکید کرده اند و علائم ابتلا را تشریح کرده اند که در ادامه به برخی از آنها اشاره می شود:

- رعایت فاصله ۲ متری و استفاده از ۲ ماسک از موثرترین راهکارهای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به ویژه نوع جهش یافته انگلیسی به شمار می‌رود.

- مردم جز برای کارهای ضروری از خانه‌های خود خارج نشوند و در تجمعات حضور پیدا نکنند.

- شهروندان ضمن رعایت نکات بهداشتی از تردد غیر ضرور در خیابان‌ها و بازار پرهیز کنند.

- روش های انتقال ویروس در گونه جهش یافته انگلیسی تغییر نکرده و لازم است مردم همان چهار اصل رعایت فاصله اجتماعی یک و نیم تا ۲ متر، شستن دست و ضد عفونی کردن آن، ماسک زدن و قرنطینه کردن افراد مبتلا را رعایت کنند.

- گزارشات از درگیری بالای گروه‌های سنی جوان با این ویروس حکایت دارد.

- ویروس جهش یافته نیز دستگاه تنفسی را به شدت درگیر می‌کند اما با این تفاوت که مدت زمان بروز علائم ویروس کرونا طولانی‌تر است و ویروس جهش‌یافته بین ۴۸ تا ۷۲ ساعت خود را نشان می‌دهد.

- علائم ویروس انگلیسی در کودکان نیز با اسهال و استفراغ همراه است و قدرت سرایت ویروس انگلیسی ۸۰ درصد و قدرت کشندگی آن ۳۰ درصد بیشتر از ویروس معمولی کرونا است.

- شانس ابتلای افراد پنج تا ۱۷ ساله به ویروس جهش یافته انگلیسی نسبت به نوع معمولی آن بیشتر است.

- تب، سر درد، لرز، بدن درد، خستگی، ضعف، سُرفه، تنگی نفس و اختلال بویایی از جمله علائم بالینی ویروس جهش یافته انگلیسی و کرونای قبلی است.

- استعمال قلیان باعث انتشار ویروس کرونا می‌شود.

- افرادی که به کرونا مبتلا می‌شوند ممکن است دوباره هم مبتلا شوند ضمن اینکه قابلیت‌های کرونای انگلیسی بالا رفته و ممکن است واکسن‌های موجود را نیز دور بزند.

دوازدهم اسفندماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

در پایان هم گزارشی بخوانید از مرکز اهواز با عنوان پرسه مرگ در سایه سیاه کرونا هر چند با خواندن این گزارش غم و اندوه بر دل می نشیند اما در هر صورت گریزی از واقعیت ها نیست و اطلاع از وضعیت موجود کرونا در استان خوزستان می تواند به تغییر رفتار درست کمک کند.

گزارش با این مقدمه شروع شده است: ویروس کرونا کابوس یکساله مردم جهان، این روزها در سایه کم‌توجهی و بی‌تفاوتی مردم خوزستان نسبت به این میهمان ناخوانده و به رغم نگرانی مسوولان و کادر درمان ، این استان را از مرز قرمز عبور داده است.

غسالخانه باغ فردوس اهواز این روزها پذیرای پیکرهای زیادی است که هیچگاه فکر نمی کردند به این زودی در سایه سیاه کرونا مرگ را به آغوش بکشانند. زنان و مردانی که تا هفته پیش در کنار خانواده خود زندگی می کردند در سایه بی تفاوتی امروز میهمان زودهنگام باغ فردوس اهواز شده اند و در نوبت تغسیل برای سفری ابدی قرار گرفته اند.

شهروندان بی تفاوت و پرسه در خیابانهای شلوغ، کرونا مانع شلوغی خیابانهای اهواز نشده است، بازارچه کیان کانون بیماری کرونا در غرب اهواز، ظرفیت بیمارستان امیرالمومنین اهواز تکمیل شد، ۱۹۴ بیمار کرونایی در بیمارستان سینای کارون بستری هستند، افزایش ۱۰۰ درصدی مرگ و میر ناشی از کرونا در خوزستان، یک هزار و ۲۰۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند، اعمال محدودیت‌ها در خوزستان تا زمان خروج از شرایط اضطراری ادامه دارد، برای مهار کرونا، هرخانه به یک پایگاه بهداشتی تبدیل شود و ۱۴ نفر کرونایی حاصل برپایی جشن عروسی در ایذه، برخی از مهمترین موضوعاتی است که در این گزارش به آنها پرداخته شده است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید