فرماندار میاندوآب: کاهش استفاده مردم از ماسک نگران‌کننده است

حسام شیرازه‌محبت روز سه‌شنبه در جلسه مقابله با کرونای این شهرستان با بیان اینکه باید حساسیت‌ها از سوی رسانه‌ها برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزایش پیدا کند اظهار داشت: باید با بهره‌گیری از داوطلبان هلال‌احمر در خیابان‌های اصلی و اعلام هشدار توسط آمبولانس ها در سطح شهر در مورد ضرورت استفاده از ماسک توسط مردم اطلاع‌رسانی شود.

وی با انتقاد از برگزاری جلسات در برخی اداره‌های شهرستان بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزود: باید دستگاه های اجرایی در این زمینه اهتمام ویژه ای داشته و نسبت به رعایت این شیوه نامه احساس مسوولیت بیشتری کنند.

وی اضافه کرد: در رابطه با واکسیناسیون کرونا نیز باید این امر براساس پروتکل‌های بهداشتی و با شفافیت کامل در جامعه هدف پیش رود تا در فضای عمومی جامعه شائبه‌هایی ایجاد نشود.

شیرازه‌محبت با اشاره به اینکه در این زمینه جانبازان شیمیایی در اولویت قرار دارند افزود: برگزاری مسابقات ورزشی در ایام نوروز در مناطق زرد کرونایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بدون حضور تماشاگر بلامانع است ولی امکان مدیریت این مهم غیرممکن است به همین دلیل باید در سطح روستاها نسبت به عدم برگزاری این مسابقات توسط بخشداری‌ها اطلاع‌رسانی شود.

فرماندار میاندوآب‌ ادامه داد: شهرداری میاندوآب‌ نیز باید نسبت به ساماندهی دستفروشان اقدام کند و در این راستا ابتدا به مغازه‌داران مرکز شهر باید نسبت به عدم بساط در مقابل مغازه ها اخطاریه های لازم داده شود و در صورت عدم رعایت به مراجع قضایی معرفی شوند.

فرماندار میاندوآب: کاهش استفاده مردم از ماسک نگران‌کننده است

وی با بیان اینکه نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط تاکسی‌های سطح شهر نیز نظارت شود، گفت: اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف در بازرسی‌های صنوف در آستانه شب عید، تیم‌های بازرسی در کنار بازرسی و نظارت، مالکان صنوف را نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک ملزم کنند که در این صورت مشتری‌ها نیز رعایت خواهند کرد.

فرماندار میاندوآب‌ گفت: عوامل انتظامی در کنترل مبادی ورودی شهر به ویژه در وضعیت نارنجی عملکرد مناسبی داشت که از این حیث جای قدردانی دارد ضمن آنکه وضعیت مراکز تعویض پلاک نیز که به یک معضل تبدیل شده بود به نحو مطلوب مدیریت شد.

فرماندار میاندوآب‌ با قدردانی از متولیان امر در تعطیلی میادین دواب شهرستان گفت: به علت گستردگی حوزه جغرافیایی میاندوآب‌، مردم در خارج از حوزه استحفاظی شهرستان نسبت به راه‌اندازی بازار اقدام می‌کنند که در این راستا با فرمانداران شهرهای همجوار هماهنگی‌های لازم برای جلوگیری از این اقدام انجام شده‌است.

وی با انتقاد از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی بانک‌ها گفت: بانک‌ها که به هیچ وجه از قوانین خود عدول نمی‌کنند باید در رعایت قوانین مربوط به کرونا اهتمام داشته باشند و در غیر این صورت پلمب خواهند شد.

بیش از ۲ هزار مورد بازدید از صنوف مختلف میاندوآب‌ انجام گرفت

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب‌ نیز در این جلسه با بیان اینکه در ۲ هفته گذشته ۲ هزار و ۱۷۲ مورد بازدید در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی از اداره‌ها و صنوف مختلف این شهرستان انجام گرفته است، اظهار داشت: در همین مدت و در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اداره‌ها و بانک‌ها نیز ۲۸ مورد بازدید صورت گرفته که برای چهار مورد اخطاریه صادر شده است.

سهراب حیدری با بیان اینکه تاکنون موردی از ویروس کرونای انگلیسی در میاندوآب مشاهده نشده است، گفت: در این مدت تنها یک مورد مشکوک وجود داشت که جواب آن منفی بود.

وی افزود: یکی از معضلات اصلی در این شهرستان توزیع کالاهای اساسی بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای است که در این زمینه اداره صنعت، معدن و تجارت باید اقدامات لازم را برای جلوگیری از تجمع و ازدحام انجام دهد.

حیدری با بیان اینکه بازارهای دواب تا اطلاع ثانوی تعطیل است، گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ناوگان حمل و نقل عمومی شهری همچنان ضعیف بوده و افراد کمتری‌ از ماسک استفاده می‌کنند که باید از سوی نهادهای متولی اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید