۸۹ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان مرکزی شناسایی شد

دکتر«محمد جمالیان» روز سه‌ شنبه در گفت و گو با ما افزود: ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته جان چهار نفر دیگر را در این استان گرفت.

وی بیان کرد: با ثبت این تعداد فوتی در ۲۴ ساعت اخیر، شمار جانباختگان کرونا در استان مرکزی از زمان شیوع تاکنون به یک‌هزار و ۴۶۶ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک گفت: بدین ترتیب تعداد موارد مبتلا به کرونا از زمان شیوع این ویروس تا کنون به ۳۷ هزار و ۳۳۸ نفر رسیده است.
جمالیان افزود: از تعداد ۸۹ مورد جدید در استان ۹ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند که تحت مراقبت قرار دارند و خدمات تخصصی درمانی را دریافت می کنند.
وی اظهار داشت: ۸۰ مورد از بیماران جدید که شناسایی شده نیز به صورت سرپایی تحت درمان هستند که تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه شده‌اند.

شیوع ویروس کرونا از اسفندماه پارسال آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۶۴۸ هزار و ۱۷۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۶ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۰ هزار و ۲۶۷ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز چهارشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۴۹۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۸۴ نفر از آنها بستری شدند و با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۶۴۸ هزار و ۱۷۴ نفر رسید.

وی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۰ هزار و ۲۶۷ نفر رسید.

لاری گفت: تاکنون یک میلیون و ۴۰۶ هزار و ۸۴۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند و سه هزار و ۷۳۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت افزود: تا کنون ۱۰ میلیون و ۹۷۲ هزار و ۱۰۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری بیان کرد: در حال حاضر ۱۱ شهرستان قرمز، ۳۲ شهرستان نارنجی، ۲۵۱ شهرستان زرد و ۱۵۴ شهرستان آبی هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید