نخستین بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در بجستان شناسایی شد

دکتر جواد باذلی سه شنبه شب در جلسه ستاد مقابله با کرونا در گناباد افزود: این فرد به همراه سه نفر دیگر به کربلا عزیمت کرده بودند که سه نفر همراه وی به سبزوار و او به بجستان بازگشته است.

وی ادامه داد: این فرد بعد از شناسایی و قبل از ارتباط با سایر اشخاص قرنطینه و تحت درمان قرار گرفت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد مجموع بیماران مشکوک و بستری با آزمایش مثبت کرونا در شهرستانهای تابعه این دانشگاه (گناباد و بجستان) را از ابتدای شیوع ویروس همه گیر کرونا هفت هزار و ۶۵ نفر ذکر کرد و گفت از این تعداد سه هزار و ۲۶۲ نفر بستری شده اند و بقیه سرپایی تحت درمان قرار گرفته اند.

باذلی افزود: با وجود کاهش بیماران مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان علامه بهلول گنابادی ولی روزانه ۵۰ بیمار با آزمایش مثبت کرونا در این مناطق شناسایی می شوند.

وی اضافه کرد: با وجود مخاطرات و تبعات شیوع ویروس همه گیر کرونا، عادی انگاری مردم در رعایت پروتکلهای بهداشتی به یک دغدغه تبدیل شده است.

فرماندار گناباد هم خواستار افزایش هوشیاری عمومی و آمادگی بخشهای مختلف نسبت به تبعات بیماری کووید ۱۹ و از جمله کرونای انگلیسی شد.
حامد قربانی با اشاره به مشاهده مواردی از کرونای انگلیسی در سطح کشور و استان خراسان رضوی و بجستان گفت: با توجه به ضریب ابتلا و درگیری بیشتر افراد مبتلا به این بیماری باید سطح آمادگیها افزایش یابد.
وی ادامه داد: باید با دایر کردن دوباره مراکز قرنطینه گناباد بیماران مبتلا به کرونای انگلیسی در آنها تحت درمان قرار بگیرند و در منازل قرنطینه نشوند.
فرماندار گناباد گفت: با توجه به خطر شیوع بیماری کووید ۱۹ و از جمله موج چهارم کرونا و برای کاهش مخاطرات از پذیرش مسافر و میهمان در تعطیلات نوروزی سال آینده در این شهرستان معذوریم.

قربانی افزود: گنابادیها مردمان میهمان نوازی هستند ولی برای جلوگیری از انتقال احتمالی ویروس کرونا تا بعد از رفع خطر شیوع این بیماری هیچ میهمان و مسافری را از سطح کشور در این شهر نمی پذیریم.

وی ادامه داد: مردم این شهر نیز از هر گونه سفر به سایر نقاط و همچنین حضور در سطح شهر و مکانهای پر رفت و آمد و اجتماعات بپرهیزند.
فرماندار گناباد گفت: با عنایت به شرایط شیوع ویروس همه گیر کرونا ورود و خروج تورهای گردشگری از گناباد در آستاته تعطیلات نوروزی ممنوع است و قنات جهانی قصبه هم پذیرای گردشگران نیست.
قربانی تاکید کرد: اهمیت سلامت شهروندان و عموم جامعه برای ما از گردشگری بیشتر است و با عنایت به جمعیت سالمند این شهرستان و آسیب پذیری این قشر در برابر بیماری کووید ۱۹ باید مراقبتها و پروتکلهای بهداشتی افزایش یابد.
وی بر استفاده از ظرفیتهای فرهنگ و هنر و رسانه ها و فضای مجازی برای ترغیب مردم به رعایت پروتکلهای بهداشتی و مسائل پیشگیرانه در برابر بیماری کووید ۱۹ تاکید کرد.

فرماندار گناباد گفت: در کنار پرسنل بخش درمان خانواده های آنان هم باید علیه بیماری کووید ۱۹ واکسینه شوند تا تاثیر گذاری این مساله افزایش یابد و واکسیناسیون افرادی که مبادرت به غسل دادن اموات کرونایی می کنند و همچنین بیماران خاص و جانبازان هم باید مورد توجه قرار گیرد.
قربانی افزود: جمعه بازار گناباد هم باید تنها با حضور حداکثر ۳۰ غرفه بومی عرضه میوه و تره بار و با رعابت فواصل اجتماعی و با نظارت شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی و فرماندهی انتظامی فعالیت داشته باشد و تمامی واحدهای صنفی و حتی دسته یک ساعت ۲۱ هر شب تعطیل شوند.

سه بخش با گنجایش ۱۷۰ تخت و یک بخش مراقبت‌ ویژه در بیمارستان علامه بهلول گنابادی برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ فعال است.

بیمارستان دوم تخصصی درمان بیماران کرونایی در گناباد نیز با ظرفیت ۶۰ تخت طی دهه فجر در شهر بیدخت این شهرستان به بهره برداری رسید.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید