متناسب با وضعیت کرونا برای گردشگری نوروزی در یزد اقدام می‌شود

به گزارش قم پرس، هما خورشیدی سه‌شنبه‌شب در نشستی با فرماندار و مسوولان شهرستان مهریز افزود: تمامی فعالیت‌های مرتبط با گردشگری نوروزی طبق شرایط و انجام مقررات برای تامین سلامتی شهروندان و مسافران برنامه‌ریزی و اقدامی مناسب در این مورد صورت می‌گیرد .

وی با قدردانی از تمامی اقدام‌ها و همکاری خوبی که تاکنون در حوزه صنعت گردشگری استان با این اداره‌کل صورت گرفته است ، ادامه داد: تداوم همراهی و فعالیت در حوزه مرتبط بر اساس مقررات امری ضروری و ضامن موفقیت است و این تعامل در راستای انجام بهتر برنامه‌ها وجود دارد .

همچنین فرماندار مهریز به اهمیت امور فرهنگی و گردشگری و داشتن آمادگی لازم در انجام آنها بر اساس شرایط کرونایی اشاره کرد و گفت: با شیوع این ویروس ضررهای جبران ناپذیری به جامعه وارد شد و تغییر رفتار اجتماعی را به دنبال آورد، امید است ویژگی های مثبت شیوع آن را ادامه و میزان ضررها را کاهش داد.

رضا زارع زاده مهریزی با بیان اینکه « در بعد سفر چه بخواهیم و چه نخواهیم مردم جابه‌جا می‌شوند چون صبر مردم به پایان رسیده و عطش سفر افزایش یافت» ، افزود: باید برنامه‌ریزی مناسبی را در این مورد انجام داد و برای اجرای برنامه‌ها در چارچوب مقررات به همکاری همه بخش‌ها نیاز است .

بنای اولیه مهریز را به مهرنگار دختر انوشیروان ساسانی قبل از اسلام نسبت می دهند، آب و هوای این منطقه معتدل و بیابانی است و با توجه به شرایط خاص جغرافیایی و موقعیت طبیعی در حاشیه بیابان قرار دارد و از گذشته دور برای کاروان های تجاری شاهراهی حیاتی ساخت.

مهریز با قابلیت های تفریحی ، گردشگری از جمله چشمه زیبای غربال بیز، منطقه تفریحی کوه ریگ و آثار باشکوه تاریخی خشتی و غیره همواره پذیرای خیل کثیری از گردشگران داخلی و خارجی است.

از مهمترین صنایع دستی آن می توان از قالی‌بافی نام برد و نقشه‌های اصیل فرش مهریز با طرح‌های یزد و کرمان بافته و به بازار داخلی و خارجی عرضه می شود.

از دیگر صنایع دستی این شهرستان می‌توان آهنگری، سریشم ، گیوه بافی، سبدبافی و چاقوسازی را نام برد.

هم‌اکنون علاوه بر ۲ اثر تاریخی و طبیعی مهریز که شامل باغ پهلوانپور و چشمه حسن آباد مشیر است که در فهرست آثار جهانی ثبت شد، ۱۱۰ اثر آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

مهریز با ۵۵ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد و کنار جاده اصلی تهران، بندرعباس به جنوب و شرق کشور قرار دارد.

کارشناسان همچنان توصیه می کنند مردم اصول سه گانه « شفا» یعنی شست و شوی دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی، اجتناب از ترددها و استفاده از ماسک را باید بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند

به گزارش قم پرس، شیوع ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد و بتدریج به سایر کشورهای دنیا سرایت کرد و در تاریخ ۳۰ بهمن ۹۸ وزارت بهداشت اعلام کرد که نتایج آزمایش اولیه ۲ مورد مشکوک ابتلا به کرونا در قم مثبت گزارش شده و این موضوع خود مقدمه‌ای شد برای تایید حضور ویروس کرونا در ایران و تدابیری که نیاز بود در سطح ملی و استانی اندیشیده شود.

شایع ترین علایم بیماری کووید ۱۹ تب، خستگی و سرفه خشک است، سایر علایم آن با شیوع کمتر شامل احساس درد، گرفتگی بینی، سردرد، التهاب ملتحمه، گلودرد، اسهال، از دست دادن حس چشایی یا بویایی، ظهور لکه‌های پوستی یا تغییر رنگ انگشتان دست و پاست، این نشانه ها معمولاً خفیف بوده و به تدریج شروع می‌شود، در حالی که برخی از افراد بدون احساس علایم بسیار خفیف به عفونت آلوده می‌شوند.

حدود ۸۰ درصد افراد مبتلا بدون نیاز به درمان خاصی از این بیماری بهبود می‌یابند، اما از هر پنج نفر مبتلا به کووید ۱۹ علایم یک نفر شدت می‌گیرد که دچار مشکلات تنفسی می‌شود و خطر ایجاد عوارض شدید بین افراد مسن و افرادی که سایر مشکلات بهداشتی مانند فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی و ریوی، دیابت یا سرطان دارند، افزایش می‌یابد.

ویروس کرونا عمدتا از طریق قطره‌های تنفسی ترشح شده توسط شخصی که سرفه می‌کند یا علایم دیگری مانند تب یا خستگی دارد ترشح می‌شود، اما بسیاری از افراد آلوده به کووید ۱۹ فقط علایم بسیار خفیفی از خود نشان می‌دهند. در واقع ممکن است این بیماری را از شخصی که سرفه خفیف دارد و احساس بیماری نمی‌کند، بگیرید.

برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علایمی ندارند قابل انتقال است و میزان انتقال از این طریق هنوز مشخص نیست که تحقیقات در این زمینه جریان دارد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید