سه هزار تست کرونا طی ۲۴ ساعت در منطقه شرق اهواز انجام شد

امراله مردانی چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ما در ‌خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا در منطقه شرق اهواز اظهار داشت: در شبانه روز گذشته بیش از ۶۵۰ تست در مراکز منتخب ۱۶ ساعته و حدود ۲ هزار و ۳۰۰ تست رپید در فرودگاه، اتوبوس آمبولانس و منازل انجام شد.

وی افزود: پیش از این مناطق شرق و غرب اهواز در مجموع سه هزار تست کرونا انجام می دادند اما اکنون این تعداد تست تنها در محدوده فعالیت بهداشت شرق اهواز صورت گرفت که در نوع خود یک رکورد است.

رییس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: از مراجعه مردم به مراکز بهداشتی خوشحال می شویم چون این موضوع باعث می شود که بار مراجعه به بیمارستان ها کمتر شود.

وی با بیان اینکه مرکز بهداشت شرق اهواز با تمام قوا در حال فعالیت بوده و با کمبود نیرو مواجه نیستیم افزود: نیروهای طرح شهید قاسم سلیمانی به ویژه در طرح های نظارتی و مراقبتی در کنار مراکز بهداشت فعالیت می کنند که جا دارد از آنها تشکر و قدردانی کرد.

مردانی بیان کرد: در مرکز شماره هشت اهواز ما که در باهنر مستقر است، تا ۱۰ روز گذشته روزانه ۴۰ تست کرونا انجام می شد اما در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۲۰۰ نفر در این مرکز تست دادند. این موضوع نشان می دهد که مردم بیماری را جدی گرفته و رعایت پروتکل های بهداشتی را به خوبی اجرا می کنند.

رییس مرکز بهداشت شرق اهواز عنوان کرد: همچنان بار مراجعه به مراکز بهداشتی روند صعودی داشته و همین امر موجب افزایش تعداد بیماران مثبت کرونا می شود.

وی با بیان اینکه در ۶ نقطه شرق اهواز مراکز نمونه‌گیری کرونا وجود دارد افزود: خوشبختانه بیماریابی خوبی در شهرستان اهواز صورت گرفته که این موضوع به مدیریت بیماری کمک می کند. بی شک هر چقدر تعداد تست ها را بالاتر ببریم، شناسایی بیماران راحت تر خواهد شد.

مردانی در پایان گفت: کانون انتشار ویروس کرونا در تجمع و شلوغی‌ها است لذا تا زمانی که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نکرده و از ترددهای غیرضروری پرهیز نکنیم تعداد بیماران افزایش خواهد یافت.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با انجام ۱۴ هزار تست از افراد مشکوک به کرونا در خوزستان در مدت ۲۴ ساعت رکورد تست‌گیری کرونا در خوزستان شکسته شد.

در حال حاضر ۱۱ شهرستان خوزستان از جمله اهواز در وضعیت قرمز و هشت شهرستان نارنجی هستند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید