برای پیشگیری از ویروس جهش یافته کرونا باید حساس‌سازی بیشتری صورت گیرد

به گزارش قم پرس؛ دکتر «ابراهیم شکیبا» روز چهارشنبه در نشست بررسی عملکرد فعالیت شبکه‌های بهداشتی درمانی استان در راستای اجرای گام چهارم مبارزه با کووید۱۹( طرح شهید سلیمانی)، افزود: نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید تشدید گردد و با افردی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کند برخورد جدی به عمل آید.

او گفت: رهگیری افرادی که با فرد مثبت در ارتباط بوده‌اند باید به صورت کامل صورت گیرد و تست رپید جهت بیماریابی برای این افراد انجام شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: در راستای مقابله با کرونا و پیشگیری از اوج گیری مجدد بیماری باید از پتانسیل تمام نیروها در گروه‌های شبکه‌بهداشت و درمان استفاده شود.

دکتر شکیبا افزود: استفاده از ماسک در اماکن عمومی بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد و تعداد تست های رپید در شهرستانها باید افزایش یابد.

وی توضیح داد: تزریق واکسن کرونا در استان بر اساس پروتکل های ابلاغی وزارت بهداشت خواهد بود و اولویت واکسیناسیون با افرادی است که در آی سی یو بیمارستان‌های کرونا مشغول به خدمت هستند.

یک مورد بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در کرمانشاه شناسایی شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی، ‌درمانی کرمانشاه اعلام کرد: یک مورد بیمار مبتلا به ویروس جهش یافته کرونا موسوم به کرونای انگلیسی در روز ۱۱ اسفند در کرمانشاه شناسایی شد.

دکتر شکیبا افزود: نمونه آزمایش این بیمار با کیت های تشخیصی ویژه ویروس جدید در آزمایشگاه این معاونت بررسی و ابتلای قطعی در وی تشخیص داده شد.

وی اظهار داشت: بیمار خانمی ۴۶ ساله کرمانشاهی و ساکن این شهر است که هفته گذشته به شهرستان‌ ماهشهر از توابع استان خوزستان سفر کرده است.

شکیبا با بیان اینکه حال عمومی این بیمار اکنون مساعد است، گفت: تمام اقدامات لازم براساس پروتکل‌های وزارت بهداشت برای بررسی افراد نزدیک و اقدامات پیشگیری و کنترلی برای بیمار و اطرافیان‌ او توسط این معاونت انجام شده و یا در حال انجام است.

کرونا جان یک کرمانشاهی دیگر را گرفت

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: با فوت یک نفر دیگر بر اثر ابتلای قطعی به کووید ۱۹، مجموع جانباختگان استان به هزار و ۴۸۵ نفر رسید.

مهدی محمدی افزود: این فرد در شهرستان کرمانشاه فوت کرده است.

وی اظهارداشت: در شبانه روز گذشته با بستری شدن ۳۲ بیمار جدید و ترخیص ۴۳ نفر دیگر، مجموع افراد بستری مبتلا به ویروس کرونا به ۱۳۶ نفر رسید.

محمدی گفت: ۱۱ بیمار مثبت بستری و ۶۱ بیمار مثبت سرپایی هم در شبانه روز گذشته در استان کرمانشاه شناسایی شدند.

به گزارش قم پرس، تعداد بستری های بیماران کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان کرمانشاه در آبان ماه به هزار و ۲۶۰ نفر رسید و در ۲۴ آبان ۲۴ فوتی داشتیم که بیشترین آمار در یک روز از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بوده است.

محمدی در ادامه افزود: شهرستان‌های پاوه، کنگاور، سنقر و کلیایی، هرسین، اسلام آبادغرب، سرپل ذهاب و صحنه هم اکنون در وضعیت زرد قرار دارند و شهرستان‌های ثلاث باباجانی، دالاهو، قصرشیرین، کرمانشاه، گیلانغرب، جوانرود و روانسر هم آبی است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید