اولین مورد کرونای انگلیسی در خُنداب استان مرکزی شناسایی شد

«حسن خزایی‌پور» روز چهارشنبه در گفت و گو با ما افزود: با توجه به سرایت بالای این ویروس جهش یافته، تمامی افراد خانواده و کسانی که با فرد مبتلا ارتباط داشتند، تحت مراقبت ویژه شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرار گرفتند.

وی بیان داشت: از آغاز اجرای طرح شهید سلیمانی تا کنون ۱۹۴ آزمایش سریع کرونا در سطح شهرستان انجام و تحویل مراکز درمانی شده که این مهم نقش قابل توجهی در شناسایی مبتلایان به بیماری کووید۱۹ داشته است.

فرماندار شهرستان خنداب ادامه داد:یک هزار و ۶۸۶نفر از شهروندان از سوی کادر درمان شبکه بهداشت شهرستان خنداب رهگیری و از ۲۷۸ نفر نیز آزمایش پی سی آر(تشخیص عفونت) گرفته شد.
خزایی پور تاکید کرد: مردم و صاحبان واحدهای صنفی موظفند در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی همکاری لازم را داشته باشند.
وی اظهار داشت: اکنون وضعیت بیماری در شهرستان زرد است و چنانچه این وضعیت به نارنجی و قرمز تبدیل شود ناچار به تعطیلی صنوف خواهیم بود.
وی اظهار داشت: نظارت مستمر در طرح شهید سلیمانی در دستور کار دستگاه های ذیربط قرار دارد و تا کنترل کامل بیماری، شناسایی افراد مبتلا بر مبنای محله محوری در دستور کار قرار دارد.

فرماندار شهرستان خنداب گفت: در برهه کنونی و با روند افزایشی میزان ابتلاء، توصیه کارشناسان بهداشتی برای پیشگیری از شیوع کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی، شستن دست‌ها و پرهیز از حضور در مکان‌های پرازدحام بیش از پیش مورد تاکید است.

اولین فرد مبتلا به ویروس کرونای انگلیسی در استان مرکزی ششم اسفند ماه جاری شناسایی و مشخص شد این فرد سابقه سفر به استان خوزستان را داشته است.

نخستین مورد ویروس کرونا در استان مرکزی، اول اسفندماه پارسال در اراک به ثبت رسید.

شهرستان خنداب از توابع استان مرکزی است و در این منطقه حدود ۶۰ هزار نفر زندگی می‌کنند.

بر اساس اعلام «سیما سادات‌لاری» سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یک میلیون و ۶۴۸ هزار و ۱۷۴ نفر تا ۱۲ اسفد ۹۹ در کشور به طور قطعی به بیماری کووید۱۹مبتلا شده و تعداد جان باختگان این بیماری نیز به به ۶۰ هزار و ۲۶۷ نفر رسیده است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید