تشدید کنترل مرزهای کشور/ ردیابی ویروس انگلیسی

به گزارش قم پرس، بر اساس مصوبات پنجاه و نهمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، جمعیت هلال احمر ملزم به استقرار در تمامی مبادی مرزهای کشور و کنترل بهداشتی شده و وزارت بهداشت نیز ضمن ارائه آموزش‌های لازم به عوامل جمعیت هلال احمر ملزم به نظارت بر این فرآیند شده است.

طبق مصوبات این نشست، وزارت راه و شهرسازی بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی قرارگاه عملیاتی در خصوص تردد در مبادی ورودی و خروجی، هماهنگی و همکاری لازم را با نیروهای جمعیت هلال احمر را خواهد داشت.

تهیه و ابلاغ دستورالعمل برای ورود مسافرین ایرانی از طریق مرزهای زمینی بسته شده

بر اساس مصوبات پنجاه و نهمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، قرارگاه عملیاتی برای ورود ایرانی‌های خارج از کشور از طریق مرزهای زمینی بسته شده، دستورالعمل‌های لازم را تهیه و به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ می‌کند.

ورود ایمن مسافران ایرانی به کشور

همچنین به منظور ورود ایمن مسافران ایرانی به کشور، قرارگاه عملیاتی ملزم به تهیه و اعمال دستورالعمل لازم برای ورود به داخل کشور شده است.
کمیته اطلاع رسانی نیز با همکاری دستگاه‌های ذیربط نسبت به استفاده از روش‌های فنی برای اطلاع رسانی گسترده‌تر دستورالعمل‌های ابلاغی برای بازگشت اتباع ایرانی از مرزهای زمینی، هوایی، ریلی و دریایی اقدام می‌کند تا هموطنانمان در بازگشت با لحاظ نمودن رعایت کامل دستورالعمل‌ها وارد کشور شوند.

ردیابی ویروس جهش یافته در جهان و کشورهای همسایه

بر اساس این مصوبات و به منظور ردیابی ویروس جهش یافته در جهان و کشورهای همسایه، سه وزارتخانه کشور، امور خارجه و اطلاعات موظف هستند نسبت به رصد وضعیت ویروس جهش یافته در کشورها و به خصوص کشورهای همسایه ایران اقدام و اطلاعات لازم را در اختیار قرارگاه عملیاتی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت پیشگیری و برنامه ریزی های لازم قرار دهند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید