وزیر بهداشت: مردم ویروس جهش یافته کرونا را جدی بگیرند

به گزارش خبرنگار سلامت ما، سعید نمکی روز چهارشنبه درباره آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ و وضعیت ویروس جهش یافته کرونا در کشور افزود: بدانید که ما در کنار مردم هستیم. اگر کسی قصور کرده باشد، در پذیرش بیماری او حتی اگر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده باشد، هرگز مورد بی توجهی قرار نمی‌گیرد و خودمان را برای موج‌های سنگین آماده کردیم. تقاضای ما این است که مردم خود را گرفتار تخت‌های بیمارستان و آی سی یو نکنند. تقاضای ما این است که مردم رعایت کنند. در حال حاضر خریدهای نوروزی انجام می‌شود.

اما از حالا بار و بندیل سفر را نبندید

وی ادامه داد: امیدواریم مردم نوروز کم خطری را طی کنند، اما از حالا بار و بندیل سفر را نبندید، زیرا اصلا معلوم نیست چه وضعیتی داریم و تدارک سفر را حتی در ذهن هم تصور نکنید، ولی اگر اسفند بی‌خطری را طی کنیم، می‌گوییم با چه پروتکل‌هایی می‌توانید به سفر بروید.

نمکی افزود: همه ما روزها و شب‌های بسیار سختی را گذراندیم. شاید بیشتر از همه مردم ایران دچار فشار روحی و فکری بوده و شبانه روزی با روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در ارتباط هستیم. باز هم باید صبوری کرده و بیش از پیش احتیاط کنیم.

وضعیت فوتی‌های کرونا در ۲۴ ساعت گذشته

وزیر بهداشت اظهار کرد: مشکل ویروس کووید ۱۹ به خصوص با ویروس جهش یافته اکثر کشورها را تحت تاثیر قرار داده است. در ۲۴ ساعت گذشته، آمریکا بالاترین آمار فوتی را با هزار و ۹۸۹ مرگ دارد. همچنین در ۲۴ ساعت گذشته، برزیل هزار و ۷۲۶ مرگ، روسیه ۴۴۱ مرگ، مکزیک ۴۳۷ مرگ، آلمان ۴۰۱ مرگ، انگلستان ۳۴۳ مرگ، ایتالیا ۳۴۳ مرگ، فرانسه ۳۳۰ مرگ، هلند ۲۱۶ مرگ، پرو ۲۰۹ مرگ و ایران ۸۶ مرگ به علت ابتلا به کرونا داشته‌اند.

ادامه دارد...

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید