کرونا جان ۸۶ نفر دیگر را در کشور گرفت

به گزارش خبرنگار سلامت ما، سیما سادات لاری روز چهارشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۵۲۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۶۴ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۶۵۶ هزار و ۶۹۹ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۰ هزار و ۳۵۳ نفر رسید.

لاری گفت: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۴۱۳ هزار و ۷۱۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. سه هزار و ۷۴۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت افزود: تا کنون ۱۰ میلیون و ۳۲ هزار و ۳۱۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۱ شهرستان قرمز، ۳۲ شهرستان نارنجی، ۲۵۱ شهرستان زرد و ۱۵۴ شهرستان آبی هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

آخرین وضعیت کرونا در استان هرمزگان

لاری بیان کرد: با وجود آن که میانگین بروز هفتگی موارد مثبت بستری و میانگین بروز موارد مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ در استان هرمزگان پایین‌تر از میزان متوسط کشوری است، ولی در مجموع وضعیت بیماری در این استان ناپایدار، حساس و شکننده است.

وی افزود: ‌اکنون شهرستان‌های بندر خمیر، بندر لنگه، پارسیان، جاسک، حاجی آباد، بستک، میناب و جزایر کیش، قشم و هرمز در استان هرمزگان در وضعیت زرد و بقیه شهرستان‌های این استان در وضعیت آبی بیماری قرار دارند.

لاری ادامه داد: در حال حاضر ۱۰۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان هرمزگان بستری هستند که تعداد ۲۴ نفر از این عزیزان به علت شرایط بالینی نامناسب در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی حضور دارند.

انجام تست کرونا با هزینه شخصی، شرط سفر به جزایر جنوبی

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از نقاط قوت مدیریت اپیدمی بیماری در استان هرمزگان می‌توان به انجام تست کووید ۱۹ با هزینه شخصی از مسافران جزایر قشم، کیش و هرمز اشاره کرد که بر اساس این طرح هرگونه عزیمت مسافران به جزایر یاد شده از محل اسکله‌های شهید حقانی، بندر پل و چارک مستلزم ارائه نتیجه آزمایش تست منفی کووید ۱۹ است.

وی اظهار کرد: ضمن تشکر از تلاش‌های شبانه روزی کارکنان خدوم نظام سلامت در استان هرمزگان، امیدواریم با همکاری جدی‌تر استان هرمزگانی‌های عزیز در عمل به توصیه‌های بهداشتی، شاهد پیشگیری از بروز خیز جدید بیماری و بهبود وضعیت در این استان باشیم. همچنین با توجه به تاثیر جدی سفرهای بین شهری بر افزایش شیوع بیماری در کشور، از کلیه هموطنان خواهشمندیم از هرگونه اقدام به سفر به شهرستان‌ها و جزایر استان هرمزگان به طور جدی خودداری کنند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید