کد خبر: 335428
۰
۰
نسخه چاپی

۱۴۰ طلبه و روحانی جهادگر در سی سخت مشغول خدمت رسانی هستند

حجت الاسلام سید رضا افتخاری مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از فعالیت‌های جهادی طلاب و روحانیون در مناطق زلزله زده این استان خبر داد و اظهار داشت: گروه‌های جهادی طلاب و روحانیون جهادی بلافاصله بعد از وقوع زلزله از اقصی نقاط کشور اعلام آمادگی کردند تا بتوانند با حضور در مناطق زلزله به آسیب دیدگان کمک رسانی داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با رصدهایی که از سوی اداره تبلیغات اسلامی استان صورت گرفت بلافاصله روز اول زلزله تیمی از طلاب و روحانیون جهادی به شهر سی سخت اعزام شدند و هم اکنون قریب به ۸ تیم جهادی متشکل از طلاب و روحانیون در مناطق زلزله زده مشغول خدمات رسانی هستند.

۱۴۰ طلبه و روحانی جهادگر در سی سخت مشغول خدمت رسانی هستند

وی ادامه داد: با مدیریتی که صورت گرفت قرار شد هر یک از این تیم‌ها به صورت نوبتی در شهرستان‌های زلزله زده حضور یابند و فعالیت کنند سپس پس از بازگشت تیم‌های دیگر جایگزین شوند.

حجت الاسلام افتخاری با اشاره به اینکه از ابتدای وقوع زلزله قریب به ۱۴۰ طلبه جهادی خواهر و برادر برای کمک رسانی در منطقه حاضر شدند، گفت: مهمترین اقدامات گروه‌های جهادی طلاب و روحانیون جهادی در منطقه زلزله زده شامل شناسایی افراد آسیب دیده، توزیع پتو و وسایل گرمایشی، جمع‌آوری اثاثیه منازل، برپایی چادر، تهیه و طبخ غذا، توزیع نوشیدنی‌های گرم و غیره می‌شود.

۱۴۰ طلبه و روحانی جهادگر در سی سخت مشغول خدمت رسانی هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد رسیدگی به مشکلات روحی زلزله زدگان را یکی دیگر از اقدامات و فعالیت‌های طلاب و روحانیون جهادی برشمرد و گفت: طلاب و روحانیون جهادی برای کاهش آسیب‌های روحی و حمایت روانی از افراد آسیب دیده ناشی از این زلزله، اقدام به ارائه خدمات حمایت روانی و فرهنگی به آسیب دیدگان به ویژه گروه‌های آسیب پذیر از جمله سالمندان، زنان و کودکان کردند.

وی افزود: از مهمترین اقدامات در این زمینه دلجویی از آسیب دیدگان، تقویت تاب‌آوری افراد، برگزاری برنامه‌های متنوع شاد و آرام بخش و … بود که توسط طلاب و روحانیون جهادی صورت گرفت.

حجت الاسلام افتخاری بیان داشت: لازم به ذکر است گروه طلاب و روحانیون جهادی تا بعد از عید نوروز به مردم منطقه خدمات رسانی خواهند داشت. همچنین طلاب جهادی این آمادگی را دارند که در زمینه تخریب منازل به آسیب دیدگان کمک کنند.

۱۴۰ طلبه و روحانی جهادگر در سی سخت مشغول خدمت رسانی هستند

۱۴۰ طلبه و روحانی جهادگر در سی سخت مشغول خدمت رسانی هستند

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید