انجام ۳۰ هزار تست کرونا در خوزستان

به گزارش قم پرس دکتر فرهاد ابول نژادیان بامداد جمعه در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: همچنین بر اساس مصوبه ستاد کرونای استان و تاکید وزیر بهداشت مبنی بر کنترل خروجی های خوزستان برای جلوگیری از انتشار بیماری به نقاط دیگر کشور، در فرودگاه ها، راه آهن و پایانه های مسافربری این استان واحد نمونه گیری مستقر شده است که در حال انجام تست گیری از مسافران هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه تاکنون هیچ بیمار کرونایی در خوزستان پشت درب بیمارستان نمانده است و برای همه آنها تخت مهیا شده است گفت:برای اینکه بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم و به همه بیماران خدمات درمانی ارائه دهیم باید دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کرده و از تردد در سطح شهر و حضور در تجمع خودداری کنیم.

با وجود روند افزایشی بیماران، مهار بیماری از کنترل خارج نشده است

وی با بیان اینکه همچنان بار مراجعه به مراکز درمانی خوزستان بالا است گفت:با این وجود شرایط در حوزه درمان تحت کنترل است و مهار بیماری از دست مان خارج نشده است. با وجود روند افزایشی بیماران در بخش‌های عادی و ویژه در خوزستان همچنان تخت برای بیماران وجود دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: تا زمانی که برای تمام بیماران کرونایی تخت مهیا نباشد، آن شب نمی توانم به راحتی بخوابم. کادر بهداشت و درمان استان همواره برای رفع کمبودهای مراکز درمانی در تلاش است و در این زمینه حمایت های خوبی از سوی وزارت بهداشت صورت گرفته است.

پای ویروس انگلیسی به استان های دیگر باز شود جمع کردن آن کار سختی است

وی با اشاره به اینکه قدرت انتشار ویروس بسیار بالا است لذا از مردم می خواهم که با کاهش ترددها مانع از آلوده شدن دیگر نقاط کشور شوند افزود: در حال حاضر ۵۶ درصد نمونه‌ های گرفته شده در خوزستان سوش موتاسیون‌ یافته انگلیسی است لذا اگر این ویروس به استان های دیگر سرایت کند، جمع کردن آن برای وزارت بهداشت کار سختی خواهد بود.

تعداد بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در خوزستان ۱۲ برابر موارد بستری است

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان با بیان اینکه تعداد بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در خوزستان ۱۲ برابر موارد بستری است گفت: روز چهارشنبه ۱۱ هزار و ۵۰۰ مورد رهگیری در قالب طرح شهید قاسم سلیمانی در استان انجام شد که جا دارد از نیروهای هلال احمر و بسیج تشکر کنم.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت بحرانی و قرمز اهواز اما همچنان هسته مرکزی شهر شلوغ و شاهد ترافیک در قسمت‌های مختلف این شهر هستیم همچنین تردد مردم در سطح شهر و یا بازارها ادامه دارد در حالی که می توانند کارهای خود را در شرایط بهتری انجام دهند.

شرایط ایجاد تخت جدید در بیمارستان های اهواز فراهم شد

ابول نژادیان بیان کرد: در چند روز گذشته چهار دستگاه بزرگ اکسیژن‌ساز در بیمارستان‌های اهواز مستقر شد و به دنبال آن ظرفیت اکسیژن بیمارستان ها افزایش یافت و اکنون شرایط ایجاد تخت جدید فراهم شده است. در حال حاضر طبقه سوم بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز به بیماران کرونایی اختصاص یافته است همچنین ۲ بخش جدید برای بیماران کرونایی در بیمارستان گلستان راه اندازی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز از پزشکان خواست، بیماران کرونایی قطعی را با دادن معرفی‌نامه به اورژانس بیمارستان‌های رازی، امیرالمومنین(ع)، امام(ره)، فاطمه الزهرا(س) و سینا ارجاع دهند تا روند درمان آنها در بیمارستان ها انجام شود.

اختصاص ۱۵ تخت در هر بیمارستان خصوصی به بیماران غیر کرونایی

وی ادامه داد: همچنین برای استفاده مردم از ظرفیت بیمارستان‌های خصوصی خوزستان، ۱۵ تخت در هر بیمارستان خصوصی به بیماران غیر کرونایی اختصاص یافته است که با تعرفه دولتی به بیماران خدمات درمانی ارائه می کنند.

میزان پایین رعایت پروتکل های بهداشتی در مناطق حاشیه اهواز

ابول نژادیان افزود: طی بررسی های انجام شده، در منطقه سه‌ راه خرمشهر و خشایار اهواز از هر ۱۰۰ نفر به ترتیب ۳۷ و ۴۳ نفر از ماسک استفاده می کنند که این موضوع نشان می دهد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حاشیه شهر اهواز به صورت کامل اجرا نمی‌شود. در مناطق حاشیه رعایت پروتکل ها حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد است در حالی که حد انتظار ما رعایت ۹۵ درصدی است.

وی در پایان افزود: پیشنهاد لازم در خصوص اعمال محدودیت ها به ستاد مدیریت کرونا در خوزستان ارائه شده است و روز شنبه آینده تصمیم جدیدی در این زمینه اتخاذ می شود.

در حال حاضر ۱۱ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز و هشت شهرستان نارنجی هستند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید