کد خبر: 335638
۰
۰
نسخه چاپی

تخلف در بافت‌های تاریخی از هیچ نهاد و ارگانی پذیرفته نیست

به گزارش قم پرس اسحاق جهانگیری، صبح شنبه در مراسم افتتاح کتابخانه مرکزی یزد با اشاره به اینکه افتتاح کتابخانه مرکزی ربع قرن طول کشیده است، اظهار داشت: ۲۵ سال زمان بسیار طولانی برای افتتاح یک کتابخانه است در حالی که یکی از افتخارات ما این است که پروژه‌های بزرگ نفت و گاز را به سرعت انجام می‌دهیم.

وی بیان کرد: یزد نگینی ارزشمند است و ثبت جهانی بافت تاریخی آن، ارزش آن را چندین برابر کرده است.

جهانگیری ادامه داد: اکنون همه دنیا نگاهش به این است که ما چگونه با این نگین ثبت جهانی شده برخورد می‌کنیم.

معاون اول رئیس جمهور عنوان کرد: معماری این شهر نشانگر قناعت، سخت‌کوشی و ویژگی‌های منحصر به فرد یزد است و کار بسیار خوبی انجام شد که ارتفاع ساختمان کتابخانه مرکزی آن کم شد.

وی تاکید کرد: همین که دولت ساختمان خود را که می‌توانست با دستور رئیس جمهور از کاهش طبقات آن چشم پوشی کند، تخریب کرد، یک پیام را منتقل می‌کند و آن این است که در بافت تاریخی نباید هیچ اقدامی خلاف مقررات میراثی انجام شود.

جهانگیری عنوان کرد: برای یزد یک کتابخانه بسیار لازم بوده زیرا اهمیت کتاب در فرهنگ ما بسیار منحصر به فرد است زیرا کتاب معجزه دین ماست و فضای مجازی با همه وسعتش هرگز نمی‌تواند جای کتاب را بگیرد.

امیدواریم این کتابخانه بتواند در ارتقا سطح فرهنگی کمک کند و با کتابخانه های مهم و معتبر دنیا ارتباط برقرار کند

سال گذشته مصوبه‌ای داشتیم که به همه دستگاه‌ها اجازه ۵۰ درصد افزایش حقوق را دادیم زیرا در این شرایط حقوق بگیران ثابت بیشترین محدودیت‌ها را دارند که امیدواریم بتوانیم در این زمینه مشکل کتابخانه های عمومی کشور را نیز برطرف کنیم.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید