کد خبر: 335650
۰
۰
نسخه چاپی

توشه اصلی ماه رجب درک ولایت حضرت علی(ع) است

به گزارش قم پرس، آیت الله سید مهدی میرباقری طی سخنانی در حرم حضرت معصومه (س) اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم مکرر دستور به ذکر داده و برای این اذکار آثار و برکات فراوانی در قرآن کریم ذکرشده است.

وی افزود: اگر انسانی خداوند را یاد کند خداوند و ملائکه الهی نیز بر این شخص صلوات می‌فرستند و نتیجه صلوات خداوند بر بنده این است که انسان از ظلمات و سرگردانی به وادی نور خواهد رفت و در حقیقت وارد وادی هدایت خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: خداوند در خصوص ذکر حدومرزی قرار نداده و به ذکر قلیل هم راضی نشده و دستور به ذکر کثیر داده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: نماز اگر انسان را از فحشاء و منکرات دور کند نشانه قبولی این فریضه الهی است و اگر انسان اهل ذکر الهی شود، موردتوجه خاص و الطاف الهی خواهد شد. خداوند اهل ذکر را از غفلت به سمت توبه برمی‌گرداند و به وادی ولایت الهی هدایت خواهد کرد..

آیت الله میرباقری اظهار داشت: انسانی که پروردگار را یاد نماید و اهل ذکر حقیقی باشد می‌تواند به مقام قرب الهی برسد و دوری از خداوند را از بین ببرد. وقتی انسان به مقام محضر الهی برسد حالت استکبار و خودبینی از بین می‌رود و انسان به مقام خشوع می‌رسد و از مقام عبادت دیگر نافرمانی نخواهد کرد و تواضع حقیقی ایجاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: انسانی که به مقام قرب الهی رسیده باشد، زیبایی صنع خداوند را در تمام عوالم هستی مشاهده می‌کند درحالی‌که اگر انسان در حجاب باشد نمی‌تواند حسن خداوندی را مشاهده کند.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: شیطان انسان را وادار می‌کند در امور و تدبیرات خداوند کنکاش نماید و نقص‌ها و کاستی‌های مخلوقات را با دیده اعتراض نگاه نماید درحالی‌که اهل ذکر در تمامی امور کار خداوند را به زیبایی می‌بینند.

آیت الله میرباقری افزود: مقام اطمینان و مقام سکون و آرامش از نتایج اصلی ذکر الهی است و پایان ذکر خداوند باید رسیدن به ولایت ائمه معصومین باشد.

وی اظهار داشت: در ماه رجب باید انسان فرصتی برای خود ایجاد نماید تا از اذکار الهی به‌درستی استفاده کند و خروجی این عبادات درک محبت و ولایت حضرت علی علیه‌السلام باشد و توشه ماه رجب در حقیقت ولایت و محبت حضرت علی علیه‌السلام است.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید