کد خبر: 335657
۰
۰
نسخه چاپی

علما و شخصیت های دینی درگذشت شیخ احمد الزین را تسلیت گفتند

به گزارش قم پرس در پی درگذشت شیخ احمد الزین رئیس تجمع علمای مسلمین لبنان، علما و شخصیت های دینی در پیام های تسلیت جداگانه ای درگذشت این عالم لبنانی را تسلیت گفتند.

در پیام تسلیت آیت الله محسن اراکی آمده است:

خبر درگذشت دانشمند والامقام و شخصیت برجسته عرصه تقریب، جناب شیخ قاضی احمد الزین (طیب الله ثراه) را در نهایت حزن و تأسف دریافت کردم. ایشان عمر خویش را وقف نشر فرهنگ تقریب بین مذاهب اسلامی و تحقق وحدت میان مسلمانان کرد.

یادگارهای درخشنده‌ای که این شخصیت پیشرو در میدان‌های دفاع از امت و مقدّسات اسلامی و همچنین دفاع از حق و اهل حق در داخل و خارج لبنان از خود به‌جای گذاشت، جاودان و روشنگر راه برای نسل‌های آینده خواهند بود و نخبگان، علما و فرهیختگان جهان اسلام، هیچ‌گاه این شخصیت را که از بارزترین داعیه‌داران تقریب و یکپارچگی امت اسلامی در تاریخ معاصر بود را فراموش نخواهند کرد.

در این ایام، شخصی را از دست دادیم که همگان، به اخلاق نیکو، شرافت، اخلاص و تلاش مجدّانه او برای حفظ منافع امت اسلامی و دفاع از ستمدیدگان شهادت می‌دهند.

اینجانب، ضمن تأثر و اندوه بر این شخصیت اسلامی و انسانی برجسته، تعزیت و تسلیت خود را به همه مردم مقاوم لبنان و همچنین به تمام مسئولان و منتسبان تجمّع علمای مسلمان در لبنان و به ویژه خدمت خانواده، منسوبان و دوستداران ایشان عرض می‌کنم.

آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه نیز در پیامی درگذشت شیخ احمد الزین رئیس تجمع علمای مسلمین لبنان را تسلیت گفت.

در پیام تسلیت آیت الله اعرافی آمده است:

ایشان عمر پربرکت خود را وقف خدمت به وحدت مسلمین نموده و در این مسیر از هیچ خدمتی فروگذار نکردند.

ژرف اندیشی و بینش صحیح آشنایی با تحولات روز جهان اسلام در کنار فارغ التحصیلی از دانشگاهی مانند الازهر، روحیه اعتدالی کم نظیری را در ایشان بوجود آورده بود به گونه ای که همگان را مجذوب شخصیت خود می ساخت.

ساده زیستی با وجود دارا بودن مناصب رسمی از دیگر ویژگیهای شیخ احمد الزین بود.

اعتماد علمای شیعه و سنی به ایشان در حدی بود که سالها ریاست هیأت امنای تجمع علمای مسلمین لبنان را بر عهده داشته در حالی که همگان از مدیریت ایشان راضی بودند.

حوزه های علمیه ضمن عرض تسلیت درگذشت ایشان به علمای جهان اسلام بویژه علمای لبنان و تجمع علماء مسلمین لبنان و خانواده و دوستداران ایشان، از خداوند متعال برای ایشان رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسالت می نماید.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید