فرماندار: زنگ خطر کرونای انگلیسی در خُنداب استان مرکزی به صدا درآمد

«حسن خزائی‌پور» روز یکشنبه در گفت و گو با ما افزود: سهل‌انگاری در خصوص این ویروس جهش یافته، می‌تواندشهرستان را با بحران جدی در هفته‌های آتی روبرو کند.

وی خاطر نشان کرد: چنانچه مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند و شدت شیوع کرونای انگلیسی در شهرستان افزایش یابد، ناگزیر به اعمال محدودیت‌های سنگین خواهیم بود.
وی اظهار داشت: انتظار می‌رود با تعامل و همکاری میان مردم و مسئولان شهرستان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، این بیماری کنترل شده و وضعیت شهرستان وارد فاز نارنجی و قرمز نشود.
فرماندار شهرستان خنداب ضمن تاکید بر لزوم اجرای مصوبات ستاد کرونا گفت: برگزاری هرگونه آیین و تجمع با دعوت عمومی مردم ممنوع است چرا که عواقب آن بسیار سنگین خواهد بود.

وی اظهار داشت: شدت شیوع، مرگ و میر و سطح درگیری سنین پایین در این نوع جهش یافته‌ افزایش یافته و
به همین دلیل رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک باید بیش از پیش مورد توجه مردم قرار گیرد.

اولین فرد مبتلا به ویروس کرونای انگلیسی در استان مرکزی ششم اسفند ماه جاری شناسایی و مشخص شد این فرد سابقه سفر به استان خوزستان را داشته است.

نخستین مورد ویروس کرونا در استان مرکزی، اول اسفندماه پارسال در اراک به ثبت رسید.

شهرستان خنداب از توابع استان مرکزی است و در این منطقه حدود ۶۰ هزار نفر زندگی می‌کنند و اولین مورد کرونای انگلیسی در روز ۱۳ اسفند جاری در این شهرستان اعلام شد.

بر اساس اعلام سیما سادات‌لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یک میلیون و ۶۸۱ هزار و ۶۸۲ نفر تا ۱۶ اسفند ۹۹ در کشور به طور قطعی به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده و تعداد جان باختگان این بیماری نیز به ۶۰ هزار و ۵۹۴ نفر رسیده است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید