کد خبر: 335666
۰
۰
نسخه چاپی

دوگانه‌گویی در سیاست خارجی خلاف مصلحت است

حجت الاسلام والمسلمین رحمت الله عابدی در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: سیاست خارجی نظام، عرصه حساس و مهم و تامین کننده منافع ملی است، بنابراین همه افراد بویژه در این حوزه، باید در حیطه مسئولیت و تخصص خود سخن بگویند.

نماینده ولی فقیه در سازمان تعاون روستایی کشور گفت: رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور و وزیر خارجه در ارتباط با رفع فوری تحریم ها تاکید دارند و در مورد برجام و مذاکرات مربوط به آن مواضع واحدی دارند، هر گونه اظهار نظر خلاف این رویه، مردود و غیرقابل قبول است.

وی ادامه داد: امروز در راس نظام ما ولی فقیه است که می گوید مقابل آمریکا نباید غفلت کرد و باید تحریم ها یکجا برداشته شود، در مورد برجام چندین سال مذاکره کردیم ولی دشمنان به وعده های خود عمل نکردند، امروز دیگر نباید به آنها اعتماد کنیم.

عابدی افزود: رئیس دستگاه دیپلماسی کشور در سیاست خارجی و برجام با صلابت، عزت و انقلابی عمل کردند، ایشان می گویند تحریم ها باید یکجا برداشته شود و برجام قابل مذاکره نیست، اینکه برخی حرف های دیگری بزنند مقبول نیست.

وی ادامه داد: در جمهوری اسلامی هر دستگاهی وظایف خاص خود را دارد و رهبر معظم انقلاب نیز سیاست های کلی را ترسیم و بر حسن اجرای آنها نظارت دارند، سیاست هایی که از طرف وزارت خارجه اعلام می شود موضع رسمی نظام است.

عابدی تصریح کرد: مذاکرات برجام بر اساس نرمش قهرمانانه بوده و جمهوری اسلامی با صلابت و اقتدار در این مذاکرات حاضر شده است، ولی دشمنان خلف وعده کردند. رهبر انقلاب از ابتدا فرمودند ما به اینها اعتماد نداریم، ولی جلوی مذاکره را نگرفتند، بهانه دست آنها ندادند که ما را متهم کنند که اهل مذاکره نیستند.

عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه ادامه داد: اسلام هیچ گاه باب مذاکره را نبسته و در طول تاریخ نیز نمونه های زیادی وجود دارد، مقامات جمهوری اسلامی در راس آنها رهبر معظم انقلاب نیز به مذاکره اعتقاد دارند.

عابدی تصریح کرد: در این شرایط ما با کشورهایی مواجه هستیم که جز نیرنگ و فریب و دغل بازی چیزی ندارند و ما باید مراقب باشیم از سخنان و رفتارهای ما سوء استفاده نکنند.

وی گفت: اینکه هر کس در این زمینه در مورد سیاست خارجی حرفی بزند مغایر با مصالح نظام و مواضع مقامات رسمی این حوزه، خلاف مصلحت است.

مدرس حوزه و دانشگاه اظهار داشت: در انتخابات سلایق متفاوت و اختلاف نظر طبیعی است ولی در مسائل خارجی و بین المللی باید مواضع واحد و وحدت داشته باشیم./

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید