آزمایش مثبت کرونا در منطقه کاشان از ۱۴۵۰۰ مورد گذشت

به گزارش قم پرس، مریم امیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اکنون ۶۰ بیمار کووید ۱۹ در مرکزهای درمانی کاشان و آران و بیدگل بستری هستند که از این تعداد ۴۶ بیمار در کاشان و ۱۴ بیمار در آران و بیدگل بستری شدند.

وی با اشاره به در کاشان و آران و بیدگل ادامه داد: شمار بیماران کووید ۱۹ بستری شده در بخش مراقت‌های ویژه مرکزهای درمانی کاشان و آران و بیدگل هفت نفر است.

مدیر روابط ‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته بیمار فوت شده به دلیل کووید ۱۹ در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل ثبت نشد.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۹ نفر با علایم ویروس کرونا در مرکزهای درمانی کاشان پذیرش شدند، افزود: مرکزهای درمانی آران و بیدگل نیز در این مدت یک نفر با علایم ویروس کرونا پذیرش کردند.

به گفته وی، از اسفند ۱۳۹۸ تاکنون ۱۳۸ هزار و ۹۰۰ نفر به مرکزهای بستری، تشخیص سرپایی و درمانی شهرستان‌های آران و بیدگل و کاشان مراجعه کردند.

امیدی اضافه کرد: در این مدت، هشت هزار و ۷۶۵ بیمار حاد تنفسی نیز تاکنون از بیمارستان‌های کاشان و آران و بیدگل ترخیص شدند.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

وضعیت کرونایی کاشان و آران و بیدگل زرد است.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد.

ویروس کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید