کد خبر: 335689
۰
۰
نسخه چاپی

مخالف‌خوانی مسئولان در سیاست‌خارجی باعث سوء‌استفاده دشمن می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین "سید عباس لاجوردی" روز یکشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: موضع گیری‌ها در مورد سیاست خارجی نظام بویژه برجام که ارتباط مستقیم با منافع ملی دارد، باید واحد، در چارچوب مصالح نظام و مطابق با منویات رهبر معظم انقلاب باشد.

وی گفت: همانگونه که مسئولان ارشد نظام تصریح کرده‌اند، آمریکا با خروج از برجام به کشور ما خسارت وارد کرد و اگر بخواهد دوباره برگردد، باید تحریم ها را یک جا لغو کند.

وی ادامه داد: اینکه ما بیاییم و بگوییم، تحریم ها در عرض یکسال برداشته شود با این سخنان مسولان نظام که می گویند باید تحریم ها یکجا برداشته شود، در تضاد است و این چند صدایی باعث سوء استفاده دشمنان می شود.

لاجوردی با اشاره به اینکه مسئولان نظام بویژه در سیاست خارجی باید وحدت در هدف داشته باشند، گفت: ممکن است وزیر امور خارجه یک سخن بگوید و فرد دیگری سخنان دیگری را بیان کند، ولی هر دو، یک هدف واحد را دنبال کنند، این ایرادی ندارد.

وی ادامه داد: ولی اینکه رهبر معظم انقلاب و مسئولان نظام بگویند برجام قابل مذاکره نیست بعد یکی بگوید اگر تحریم ها ظرف یک سال برداشته شود، مذاکره می کنیم، این وحدت در هدف نیست.

لاجوردی بیان داشت: باید مواضع و اظهار نظرها در عمل یک پازل را تکمیل کنند و تناقض و دوگانگی نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه مسائل بین المللی و مصالح نظام را با مباحث جناحی وسیاسی قاطی نکنیم،گفت: در مسائلی که قرار است پیامی را برای طرف خارجی و یا دشمنان ارسال کنیم، تعدد مواضع درست نیست و باید گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب باشیم.

مدرس حوزه علمیه قم تاکید کرد: سیاست های کلان نظام توسط رهبر معظم انقلاب به صورت شفاف بیان شده و مسئولان در مورد برجام و تحریم ها نیز مواضع نظام را اعلام کردند، در این زمینه افرادی که مستقیم نقشی ندارند نباید مواضع متناقض داشته باشند.

لاجوردی با اشاره به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری گفت: ممکن است برخی به خاطر جذب آرای مردم شعارها و سخنانی را بیان کنند ولی مردم ما عاقل، هوشیار و از نظر سیاسی بالغ هستند و فریب شعارها را نمی خوردند.

وی ادامه داد: ما تجربه های تلخی از این مباحث را در کشور داشتیم که افرادی خوب شعار دادند ولی بسیار بد عمل کردند، مردم باید به عقبه افراد و تطبیق شعارهای آنها با میزان توانایی آنها توجه کنند که عده ای از رای مردم سوء استفاده نکنند./

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید